Underbara fredag!

Shit, vad det har hänt grejer i dag. Fredagar brukar vara en bra nyhetsdag, och det var inget undantag den här gången. Först fick jag ett sms med nyheten att Andreas Falk stannar i HV i två år till. Andra klubbar har också ryckt i honom, bland annat Färjestad, men han valde att stanna i HV vilket jag är glad och tacksam över. Även fast Falk enligt mig varit sämre defensivt i år än tidigare så har han förbättrat sin offensiv mer och mer. Han är en viktig spelare för HV.

Den andra händelsen för dagen är att Johan Björk, en back från Malmö, är klar för HV. Jag hade ärligt talat inte en aning om vem han var, hade aldrig ens hört namnet tidigare. Men skit samma. Nästa nyhet är att Johan Åkerman sägs vara klar för nästa säsong enligt Jönköpings-Posten. Stillman säger till dem att han åtminstone hoppas att allt är klart.

Vem bryr sig om gårdagens match mot LHC när vi fick en sådan underbar fredag?

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Jag trodde du hade koll på svenska hockeyspelare :P Tror inte att vi var å ryckte i Falk..

2009-01-30 @ 16:46:39
Postat av: Therese Gustafsson

Då tror du fel. Jag har ingen koll på allsvenskan över huvud taget. Björk har visserligen spelat med Malmö i Elitserien men det var ju fyra år sedan.

2009-01-30 @ 16:53:35
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Okej, det var förvånande att höra:P

2009-01-31 @ 02:26:47
Postat av: Therese Gustafsson

Jag upphör aldrig att förvåna.

2009-01-31 @ 02:37:31
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Tydligen inte ;)

2009-02-01 @ 23:36:14
Postat av: fi71luren

Gött att Falk förlängde. Om Åkerman är på plats nästa säsong så är det ett jätte pluss. Björk kan bli ett utropstecken, men först nästa säsong. Känner lite för Rödhökarna idags läget. Allsvenskt kontrakt fixar de, kanske play-off sedan är det stopp.

2009-02-02 @ 14:10:20
Postat av: Therese Gustafsson

Ja, det tar nog ett tag för Björk att anpassa sig tror jag. Men nästa säsong kan han säkert överraska.

2009-02-02 @ 17:07:28
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0