Hagos, Pettersson, Jämtin...

Yared Hagos spelade 40 matcher i HV innan han bytte lag till Södertälje. På dessa 40 matcher gjorde han inte ett enda mål, men i går när han debuterade i sitt nya lag gjorde han mål i debuten. Vad är oddsen på det? En av personerna som var med till Linköping i går pratade med den gamla HV-spelaren Stefan Pettersson, som precis som Hagos bytte HV mot Södertälje i fjol, på väg hem. Pettersson sa att Hagos i princip bara tryckte in pucken. Men ett mål är ett mål, och ingen förtjänade att göra det mer än Hagos, så som han kämpat den här säsongen.

På tal om gamla HV-spelare så var Andreas Jämtin osynlig i går bortsett ett friläge som han fick i slutminuterna. Jag ville lägga mig ner och dö när jag såg att han kom fri. Det jag var mest orolig över var inte att LHC kunde avgöra, utan att det var just Jämtin som hade en chans att bli den stora hjälten. Liv räddade dock, tack och lov!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0