Hemkommen från Södertälje

Nyss hemkommen från Södertälje. Vi slog rekord genom att åka hem på nästan exakt två timmar. Matchen var inte direkt någon höjdare. HV började bra men sedan gick det utför. Det såg länge ut som att det skulle bli förlust, men med ett par minuter kvar kvitterade Jukka Voutilainen. Snacka om lättnad. Tråkigt nog så vann Södertälje i förlängningen, vilket inte kändes särskilt rättvist. Men så går det när man inte gör mål på sina egna chanser.

De två senaste matcherna som HV spelat är inte mycket att skryta över. Dock fortsätter de att plocka poäng, och på 25 matcher har de endast förlorat under ordinarie tid två gånger.

För övrigt var det endast 2700 personer i Axa Sports Center. Ärligt talat så undrar jag om det ens var så "många" på plats, för det var minst sagt tomt på läktarna. Jag har sagt det tidigare och säger det ännu en gång: Södertälje förtjänar inte ett elitserielag. Jag hoppas att de åker ur och att detta var sista gången jag besökte den staden.

Kommentarer
Postat av: John´J

Hehe, jag såg dej allt. =)

Visst är publiken skum i 08-området. En match i högsta serien med den lilla publiken är pinsamt för föreningen. Som jämförelse så hade Halmstad Hockey i division 2 ca 2000 på en match hemma nyligen...

2009-01-27 @ 00:54:34
Postat av: Kristoffer

staden är inte heller speciellt fin eller trevlig. Hoppas dom åker ur och ersätts med Leksand:)

2009-01-27 @ 01:52:33
Postat av: Stonecastle

Med tanke på hur dåligt vi spelat senaste tiden är det ett under att det kommer någon publik över huvud taget. Om det är publiksiffor som ligger till grund på ditt påstående att vi inte förtjänar ett elitserielag så kan jag ju hålla med till viss del. Men ser man till historien är SSK en anrik hockeyförening som spelat flest säsonger i den högsta serien av samtliga lag i Sverige. Att folk vill ha ett elitserielag i staden bevisades väl i förra matchen mot Rögle då det var fullsatt (det var gratis inträde). Så jag hoppas verkligen att du får komma tillbaka fler gånger hit, även om det ser lite mörkt ut just nu... Men HV var en mumsbit trots att vi ligger tvärsist. :)

2009-01-27 @ 10:47:53
Postat av: Therese Gustafsson

John: Hoppas att jag såg någorlunda glad ut. :) Som du säger, publiksnittet är pinsamt. Jag tycker synd om de få människor som faktiskt är på plats match efter match och stöttar sitt lag.



Kristoffer: Jag har faktiskt aldrig varit i själva staden utan bara i arenan. Tycker att människorna är väldigt trevliga där.



Stonecastle: Det är publiksiffrorna som jag baserar mitt påstående på, ja. Enligt mig spelar inte historian särskilt stor roll i det här fallet. För till fället verkar inte hockey prioriteras i staden av en eller annan anledning och det är synd. Jag tycker inte att det bevisades att folk vill ha ett elitserielag i staden genom att det var fullsatt i en gratismatch, snarare tvärtom. Det bevisar ju att folk kommer bara för att det är gratis inträde. I vissa andra städer är det fullsatt trots dåliga resultat och skyhöga biljettpriser. Det är när det går dåligt som laget behöver som mest stöd. Dock all heder till de 2700 personer som var på plats i går.

2009-01-27 @ 23:29:46
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Trevliga var dom, men ingen bra koll. Sen staden var ett skämt..

2009-01-28 @ 00:05:12
Postat av: Therese Gustafsson

Stadens elitserielag är också ett skämt har jag konstaterat.

2009-01-28 @ 00:12:08
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Eve

kolla in min blogg ;)

2009-01-28 @ 00:17:53
URL: http://tigerlina.blogg.se/
Postat av: tobbe

Stan är inte mycket att hänga i granen. Dock har de fin kebab. De få som trots allt masar sig iväg en måndagkväll för at bevittna ssk ska ha all heder för det. Det kan inte vara roligt att se en allt ödsligare arena.



HV var skit åtminstone halva matchen. 5-10 min var med nöd och näppe godkända. Sista 20 var ok, inte mer! Med hv-ögon mätt var matchen skit, seg och loj! Inställningen från HV var obefintlig. Skamligt!



3 poäng i morgon! FIXA!!

2009-01-28 @ 09:37:20
Postat av: Therese Gustafsson

Sant, jag hade tappat lite av gnistan för hockeyn om Kinnarps hade varit folktomt. Men å andra sidan är det ju HV som jag går dit för.



Håller med dig om HV:s insats. Tycker dock att Södertälje inte var hyperbra heller, men tillräckligt för att vinna mot ett för dagen otaggat och dåligt HV.

2009-01-28 @ 21:34:48
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Kebaben jag åt i centrala södertälje var också ett skämt kan jag meddela..

2009-01-29 @ 00:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0