Inför HV71 - Skellefteå

I dag spelar HV match i Skellefteå. Jag är tyvärr kvar hemma i Jönköping och får nöja mig med att se matchen på TV. Den här säsongen har HV haft svårt att vinna över Skellefteå. Norrlänningarna vann den första matchen för säsongen mellan lagen med 3-0, nästa med 5-1 och nu senast vann de i förlängning med 4-3 efter att HV tappat en klar ledning.

Den senaste matchen i Skellefteå Kraft Arena såg jag inte eftersom jag satt i bilen på väg hem från Arlanda efter resan till Finland. Där förlorade alltså HV med hela 5-1, efter en turbulent match där HV bland annat fick tre matchstraff. Efter den matchen har HV-Skellefteå utvecklats till lite av ett "hatmöte" eftersom att mycket ligger kvar sedan den matchen.

Förutsättningarna är dock lite annorlunda den här gången. HV har klättrat i tabellen medans Skellefteå tagit motsatt riktning. Det skiljer dock bara sju poäng mellan lagen, så dagens match är en viktig sådan. Jag hoppas att Stefan Liv spikar igen, att Mattias Tedenby bjuder på några härliga cirkusnummer och att David Fredriksson ännu en gång tar en fight med vem-fan-är-Tomas Larsson. Någon får gärna tysta Mathias Månsson också.

Kommentarer
Postat av: jimpan

Härlig match de där :) Liv storspelade o räddade första när resten av hv sov. sen kom dom tebax ut o spelade ut skellefteå, iallafall första kedjan ;D kul för davidsson vutta o thöörna :D Vill se luleå krossas nästa match oxå .D. härlig tid på inlägget :) 1337 .. eliiiite som b gustafsson sa ;) kram

2009-01-18 @ 16:31:47
Postat av: Therese Gustafsson

Härlig vinst och härligt att se att Liv är sig lik när slutspelet närmar sig. Nu vinner vi mot Luleå och går mot serieseger.

2009-01-18 @ 19:33:22
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0