Måndagsmatch mot Luleå

I dag är det dags för match mot Luleå på hemmaplan. Matchdagar är alltid speciella och det känns redan när man vaknar på morgonen, men i ärlighetens namn känns det inte så jättespännande att möta Luleå en måndagkväll. Jag har inget emot laget i sig, och det är väl egentigen det som är problemet. Jag känner mig ganska likgiltig inför Luleå. De kommer från andra sidan Sverige, de har inte direkt någon spelare jag irriterar mig på och de är ett medelmåttigt lag. Den här säsongen har de visserligen överraskat men de senaste åren har de setts som ett bottenlag.

Jag ska trots detta försöka motivera mig så gott det går. Som jag skrev nedan så är de återstående matcherna viktiga och det är nu slutspurten startar. Jag hoppas att dagens match blir roligare än de två senaste mot Luleå, som båda slutade 1-1, och att Jukka Voutilainen fortsätter att göra mål. I torsdags vann jag en vadslagning tack vare att han blev målskytt. Tack, Jukka!

Kommentarer
Postat av: Adam K

Stämmer bra, fast om vi ser till nuet är Luleå bra.

Dessutom har de Omark och Harju så helt ofarliga är de inte, dessutom då Luleå får igång Bartecko så är de ruskigt bra. Jag kan köpa att det är ett medelmåttslag men vad har att Luleå ligger på andra sidna sverige med hockey att göra?

Är som att jämföra att Anaheim Ducks inte är bra för de ligger andra sidan om New York?

Eller Nord-Syd Dallas är bra men inte Chicago.

2009-01-19 @ 14:54:24
Postat av: Therese Gustafsson

Har aldrig påstått att geografin har att göra med att de är medelmåttiga. Det jag menar är att eftersom de kommer från andra sidan Sverige har jag personligen ingen relation till dem som till exempelvis Frölunda och Linköping.



Luleå har som sagt överraskat och varit bra den här säsongen men min syn på ett lag ändras inte för att de gör en bra säsong på 2000-talet.

2009-01-19 @ 18:14:50
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

AppAppApp! Inte har väl de bara spelat EN bra säsong under 2000-talet? Vill minnas att de var bättre än HV under början på 2000...

2009-01-19 @ 18:33:10
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Och som vanligt tar min kära vän Daniel allt bokstavligt...



Det var de säkert, men om man säger såhär: De senaste säsongerna har ju inte varit sådär jättestrålande.

2009-01-19 @ 22:18:42
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Spelar roll vad som hände säsongen 00/01 eller 04/05. Det är ju i nuet som man bedömer lagen och Luleå har vunnit lika många matcher som HV. 2 medelmåttiga lag alltså, för vi har ju vunnit 3 matcher mer än er.

2009-01-20 @ 02:30:41
Postat av: Daniel

Ändå ligger FBK efter HV. Märkligt när de är så mkt bättre...

2009-01-20 @ 12:41:13
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Japp, formsvacka förut du vet. Har ju dock vunnit 3 matcher mer, lite problem som vanligt me att ge bort poäng till bottenlagen:O

2009-01-20 @ 14:47:49
Postat av: Therese Gustafsson

HV hade en formsvacka i början av säsongen, vi kanske ska skylla på det? HV har dessutom förlorat mindre än FBK, räknas inte det också i så fall?



Än så länge är det antal poäng som räknas och inte segrar.

2009-01-20 @ 15:51:38
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Skylla kan ni väl, båda lagen har haft formsvackor. Det går ut på att vinna, och vi har vunnit 3 mer. Ni hade dessutom sånt sjukt tur me att ta 3 poäng av oss i Karlstad, 2 studsar å öppet mål me 8 sekunder kvar. kunde köpt lotter på vägen hem...

2009-01-20 @ 16:48:41
Postat av: HVMange

Visst de går ut på att vinna. Men det är ju poängen som visar vilken plats lagen ligger på. Så ja fattar inte varför du Kristoffer envisas med att säga att de bara handlar om vinster. Sen i slutspelet går de ut bar på att vinna ja, men inte i serien.

2009-01-20 @ 17:20:39
Postat av: Kristoffer

Det går alltid ut på att vinna..

2009-01-20 @ 21:54:19
Postat av: Anonym

Vilket skämt du är killen, så du vinner hellre matcher än komma 1:a i serien? Gött resonemang.

2009-01-21 @ 23:24:54
Postat av: Kristoffer

Nej, men det gäller att vinna och det är vi bäst på i Es.

2009-01-22 @ 01:20:31
Postat av: Therese Gustafsson

Kristoffer, i slutspelet gäller det att vinna. I serien gäller det att plocka poäng och där är både HV och LHC bättre än FBK.

2009-01-22 @ 15:12:21
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Det gäller jämnt att vinna, fråga spelarna. FBK är bättre än HV, det har visats nästan hela säsongen förutom nu på slutet och det skiljer 3 poäng.

2009-01-23 @ 04:59:07
Postat av: Therese Gustafsson

Kul för dig att du räknar segrar i stället för poäng. Jag räknar poäng och kommer hellre etta i serien än trea med flest segrar. Nu sätter vi punkt för den här diskussionen.

2009-01-23 @ 17:57:09
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Visst, Färjestad har alltid varit bäst att ta mest poäng så, det spelar ingne roll..

2009-01-24 @ 01:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0