Säsongen över för Fredriksson

Ingen har antagligen missat att David Fredriksson råkade ut för något fruktansvärt på gårdagens matchvärmning innan HV åkte till Södertälje. Johan Lindströms skridsko skar på något sätt upp Fredrikssons handled, vilket resulterade i jävligt mycket blod, ambulans till sjukhus och operation. Nio (!) senor gick av i handleden.

Så slutade Fredrikssons säsong. Den killen har verkligen otur. Han missade i stort sett hela förra säsongen på grund av skada, och även den här säsongen har han varit borta ett antal matcher på grund av samma anledning. Jag lider med honom, men för HV är det dock inte ett särskilt stort avbräck då de har utmärkta juniorer som kan ta Fredrikssons plats. Exempelvis André Petersson som gjorde en assist i går. Jag hoppas att han får fortsätta i A-laget.

Här kan ni förresten läsa Fredriksson berätta om vad som skedde. Jag mår illa efter att ha läst det.

Kommentarer
Postat av: tobbe

Mycket tråkigt för Tuppen! Den killen har maximal otur! I och med detta kan vi nog utgå från att det är färdigspelat i HV med tanke på att han kom med på nåder till denna säsongen.

2009-01-28 @ 09:39:29
Postat av: Anonym

Jag hade seriöst missat det. AJFAN!

2009-01-28 @ 15:35:22
Postat av: Arandur

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg :)

2009-01-28 @ 15:39:25
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Tobbe: Ja, det känns som att det är osäkert om Tuppen får vara kvar. Är inte jätteimponerad över hans säsong, men han har inte varit direkt dålig heller. Tror dock att det inte krävs lika mycket från honom för att få ett nytt kontrakt som för vissa andra med tanke på att han är HV-fostrad.

2009-01-28 @ 21:32:11
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Elin

Usch så hemskt... sjukt tråkigt för Fredriksson..



2009-01-28 @ 21:56:06
URL: http://elinsundquist.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Verkligen. Tur att jag inte var där, jag hatar blod!

2009-01-28 @ 22:00:21
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Dåliga spelare har ofta oflyt haha.. Nej men det känns väl som att det var hans sista match i HV som ni säger..

2009-01-29 @ 00:40:32
Postat av: Fidde

jo han va inte pigg. Delade rum med honom på Ortopeden. tråkigt värre...

2009-01-29 @ 21:14:59
URL: http://fiddelino.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Kristoffer: Håller nästan med dig. Fredriksson är inte direkt superbra. Tycker dock inte att han är dålig heller.



Fidde: Kan jag tänka mig. Får man nästan handen avskuren så är man nog inte jättepigg. Tycker synd om dig och Fredriksson som fick spendera tid på Ortopeden. Sprang (nåja, åkte rullstol) själv runt där typ hela hösten.

2009-01-29 @ 23:36:07
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

mm, jag blev faktiskt förvånad när han var ordinarie i eran 3:e femma i slutspelet sist..

2009-01-30 @ 04:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0