Serieledarna HV!

Just nu känns det fruktansvärt bra att vara HV-supporter. I går fick vi njuta av att vara serieledare i ett par timmar innan LHC tog över serieledningen igen i och med vinsten mot Frölunda. HV vann alltså mot Djurgården och jag är otroligt stolt över sättet de vann på. HV gjorde inte sin spelmässigt bästa match för säsongen, men de kämpade och slet för klubbmärket på den finaste av alla tröjor och stod emot publiktrycket på Hovet, som var ENORMT. Det var nämligen något som kallas för "Järnkaminernas dag" på Hovet i går, och Djurgårdens klack var faktiskt den mäktigaste jag sett och hört i hockeysammanhang.

När Djurgården samlar alla som de gjorde i går är det inget snack om vilken som är den bästa klacken i Sverige. Men problemet är ju att det inte sker särskilt ofta. Därför kommer jag aldrig anse att de, som de säger, är bäst i Sverige. Jag föredrar hellre att ha det som i Kinnarps Arena, en något mindre klack men som alltid är mer eller mindre samma antal. Måste dock berömma gårdagens tifo, som var riktigt snyggt och välgjort.

För att återgå till matchen så tycker jag att HV vann rättvist, Liv var mycket bra (skönt att han är tillbaka!) och det var en trevlig resa. Jag tycker om att gå på hocekey i Stockholm, det är många HV-supportrar som huserar där och de är alltid villiga att hjälpa HV till seger. Det var dock hyfsat svårt att göra sig hörd i går, om man säger så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0