Tack, Malmö

Johan Björk blev som jag skrev nedan klar för HV i går. Jag visste som sagt inte ens om att en person med det namnet existerade, därför är jag väldigt förväntansfull inför hans ankomst på tisdag. Det ska bli spännande och intressant att se vad han är för typ av spelare. Han är relativt ung, 24 år, och har spelat i Malmö i stort sett hela sin karriär. Om jag förstått det hela rätt så är Björk framför allt duktig defensivt, men enligt statistiken verkar han vara hyfsat skicklig offensivt sett också. Hans poäng imponerar inte men är helt klart godkänt.

För övrigt tycker jag nästan synd om Malmö, eller rättare sagt alla supportrar till det laget. Herregud, från den ena dagen till den andra har klubben fallit samman. Spelarna försvinner en efter en och snart står de där med vad som ska vara Sveriges finaste arena men utan ett lag att ställa på isen. Samtidigt är jag i och för sig inget fan av Malmö, så mig rör det inte i ryggen om de försvinner ur hockeysammanhang för all framtid.

Jag passar på att tacka Malmö för Björk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0