Lance Ward är tillbaka!

En säsong fick vi klara oss utan honom, men nästa säsong är Lance Ward tillbaka i HV71 igen. Ward är nog den personen det ryktats mest om den här hösten och vintern. Redan i slutet av september fick jag höra ett rykte om att han skulle vara klar för HV, vilket jag skrev om i bloggen. Därefter har det ryktats om att han skulle vara på väg till Timrå, och nu senast, Luleå. För några dagar sedan uppgav dock Aftonbladet att han var muntligt överens med HV.

I dag är det alltså officiellt att Ward är tillbaka i HV från och med nästa säsong. Det är ett artistkontrakt som gäller i två säsonger. Det känns som att allt går HV:s väg just nu. För ett par månader sedan harvade de i botten av tabellen, floppade i Champions League och Jämtin skrev på för Linköping. Nu har vinden vänt och den ena positiva nyheten efter den andra dyker upp.

Men åter till Ward. Hans återkomst betyder antagligen att HV får spendera några extra minuter i utvisningsbåset nästa säsong, men det kan jag ta. Det positiva överväger det negativa med råge. Ward spelar med hjärta och stolthet, och kommer att sprida det till resten av laget. Jag längtar efter att få se honom i HV-tröjan igen. Välkommen tillbaka, vår hjälte!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbart! Som jag längtat.

2009-01-16 @ 22:05:37
Postat av: Therese Gustafsson

Samma här. Ward har varit saknad.

2009-01-16 @ 22:35:01
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: fi71luren

Helt underbart!!!

2009-01-17 @ 08:30:09
Postat av: Therese Gustafsson

Minst sagt. Jag tror inte det finns någon HV-supporter som inte är lyrisk efter gårdagens härliga besked.

2009-01-17 @ 13:54:32
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Liza

Gud, så underbart med Ward :D kommer vara lycklig i 2½ år nu!

Tänk om Ward hade gått till LHC ... Usch, vilken mardröm!

2009-01-17 @ 16:02:54
URL: http://lizaajohansson.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Det hade varit riktigt tungt om Ward gått till LHC, men knappast lika illa som det kändes när Jämtin gjorde det.

2009-01-18 @ 15:26:02
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0