Bilder och kommentarer om tifot

Här kommer två bilder från tifot mot Färjestad i lördags:




Foto: Lovisa Granath, www.nbstifo.se

Många tycker att det var lite tråkigt med enbart vita plastark, och det var även min första tanke när jag fick höra vad som planerades. Men förra året hade vi ju faktiskt blått, gult och vitt över hela arenan. Att köra på samma sak igen hade väl varit ännu tristare? Personligen tycker jag att det är roligare med något helt nytt och oprövat tifo i stället.

HV-loggan var en stor chansning och det hade kunnat gå helt åt helvete. Det är svårt att bilda ett mönster med ark, speciellt en logga. Om en person skiter i att hålla upp sitt ark kan allt bli förstört. Därför är det kul att att det vågades satsa på detta och att tifogruppen testade något nytt. Någon gång måste vara den första. Jag tycker att resultatet blev bra men inte mer. Jag håller med de som tycker att förra året var häftigare, men som jag skrev ovan så hade det blivit tråkigt i längden att göra samma sak år efter år. Förra årets var en rolig grej med OH-flaggan med de tre grisarna på (Jämtin, Ledin, Ward), medans detta var mer stilrent. Dessutom var detta faktiskt "större" eftersom vi delade ut ark till både O-läktaren och i samtliga loger, vilket inte gjordes för ett år sedan.

På NBS Tifo:s hemsida läste jag att även Färjestads matchvärdar (som blivit bjudna på resan av Färjestad) höll upp arken de fått tilldelade. Kul att höra att de hjälper till att skapa en bra stämning även fast HV inte är deras favoritlag. Jag hade nog inte gjort det.

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Jag ser ut till dig för att du kan vara kritisk till dina egna tifo-vänner. "Jag tycker att resultatet blev bra men inte mer" - Det gör dig extra trovärdig...:D



Hoppas intervjun gick bra vännen!

2009-01-13 @ 21:42:42
URL: http://utanintresse.blogspot.com
Postat av: kristoffer

Och som tack så har ni nån idiot som "misshandlar" nån av våran publik värd..

2009-01-14 @ 01:40:38
Postat av: Therese Gustafsson

Viktoria: Tack! Jag hade SÅ gärna åkt upp och hälsat på i helgen när det är match och allt. Men jag hoppas att vi träffas i slutspelet i stället. :)



Kristoffer: Misshandlad är nog att ta i, fast å andra sidan vet varken du eller jag vad som hände. Ord står mot ord.

2009-01-14 @ 17:58:18
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Hade varit grymt med en hockey/partykväll i Skellet, men men, vi ses säkert längre fram i vår. När vi slår ut er ur slutspelet, tex. ;)

2009-01-14 @ 20:21:34
URL: http://utanintresse.blogspot.com
Postat av: Kristoffer

Tidningarna överdriver, men det är klart att nått hänt. Man har ju märkt för längesen hur hemmapubliken och nu funktionärer uppträder, skandal.

2009-01-16 @ 05:47:53
Postat av: Therese Gustafsson

Som vi konstaterat innan så är det konstigt att du kan ha en åsikt om Kinnarps publik och funktionärer när du inte ens varit där.



Men jag håller med, det finns vissa efterblivna idioter som är funktionärer i Kinnarps. De har även haft problem med sin egen publik och inte bara bortapubliken. Dock ska man vara medveten om att det finns sådana människor mer eller mindre i alla arenor.

2009-01-16 @ 13:50:27
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Det är inte så konstigt när det varit på Tv, Radio och Tidningar femtioelva gånger om eran publik. Varit många skandaler där, slump att det är HV nästan varje gång? såklart inte. ES sämsta publik ( vissa delar)

2009-01-17 @ 04:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0