Vi ger aldrig upp!

Efter två, för att uttrycka det milt, bittra inlägg, tänkte jag skriva något mer positivt. Som exempelvis ett hyllningsinlägg till HV för gårdagens insats. När Rögle gjorde 4-1 blev jag genast nedtagen på jorden och de sex tidigare segrarna kändes helt plötsligt betydelselösa. Jag trodde att HV skulle falla tillbaka i gamla banor och kanske till och med åka på en storförlust.

Men, HV bevisade som de gjorde så många gånger förra säsongen att de aldrig ger upp och att de kan vända alla möjliga underlägen. 4-1 blev 4-4. När Rögle sedan ännu en gång tog ledningen, bara en minut efter att HV kvitterat, kändes allt nattsvart. Känslan när Thörnberg då gjorde 5-5 var det länge sedan jag kände. HV kämpade och slet och för en sekund tänkte jag att det inte spelade någon roll om de till slut skulle förlora matchen, för jag var så jävla stolt och glad över vändningen och för att jag åter igen fått ett bevis på varför jag älskar HV.

Det känns jättetråkigt att matchen slutade så olyckligt. Jag hade som sagt kunnat ta en förlust, men inte på det sättet som skedde. Jag lider med HV för att de efter en sådan fantastisk insats i sista perioden fick se sig besegrade med en minut kvar på grund av en sådan händelse. Men hur som helst, jag är efter i går övertygad om att det här laget kan gå precis lika långt som förra året, och jag tror att Timrå kommer få se konsekvenserna av det här på torsdag.

Vi ger aldrig upp!

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag instämmer. Gamla HV är tillbaka! Idag vinner de de jämna matcherna, orkar vända på steken osv. Det visar självförtroende. Det va ngn på aftonbladet som sa " Förlusten var kanske bitter för stunden men matchen blev en ny bekräftelse på att HV 71 i slutändan blir laget att slå även den här säsongen. " Jag kan bara hålla med. Jag tror HV blir en svår nöt även i årets slutspel. Jag tror på Guld 09 har jag gjort hela säsongen, jag såg aldrig någon kris mer än Beech ;) Jag vet vad mitt lag kan - Dom ger aldrig upp!



Förlusten i måndags ska Timrå få fan för!



2009-01-07 @ 16:57:49
URL: http://fiaungen.blogg.se/
Postat av: John´J

HV gjorde en mycket stark upphämtning. Jag räknar inte detta som en förlust eftersom dom enligt mej gjorde lika många korrekta mål som det andra laget.

Matchen var en av dom bättre denna säsongen hittills. HV blir bättre och bättre och snart är Staal tillbaka.

Det var trevligt att få skaka tass med Bloggen till sist!

2009-01-07 @ 19:15:11
Postat av: John´J

HV gjorde en mycket stark upphämtning. Jag räknar inte detta som en förlust eftersom dom enligt mej gjorde lika många korrekta mål som det andra laget.

Matchen var en av dom bättre denna säsongen hittills. HV blir bättre och bättre och snart är Staal tillbaka.

Det var trevligt att få skaka tass med Bloggen till sist!

2009-01-07 @ 19:17:42
Postat av: John´J

HV gjorde en mycket stark upphämtning. Jag räknar inte detta som en förlust eftersom dom enligt mej gjorde lika många korrekta mål som det andra laget.

Matchen var en av dom bättre denna säsongen hittills. HV blir bättre och bättre och snart är Staal tillbaka.

Det var trevligt att få skaka tass med Bloggen till sist!

2009-01-07 @ 19:20:13
Postat av: Therese Gustafsson

Fia: Du har så rätt. Jag är så stolt över HV för att de spelar med hjärtat. Det är det enda som betyder något, och just det kommer att ta dem långt i år också. Det kommer krävas mycket för att någon ska ta bucklan från Jönköping. Mot guldet!



John: Sant. HV förlorade inte matchen i mina ögon heller. Det var kul att träffa en av mina mest trogna läsare. Hoppas att hemresan gick bra.

2009-01-07 @ 23:20:12
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Alina

Hoppas du haft ett bra jullov! Börjar du också imorgon? :)

2009-01-07 @ 23:23:52
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Tack, det samma. Jag skulle egentligen ha börjat skolan i dag men jag hade tid på sjukhuset. Jag har inte varit i skolan på nästan tre månader på grund av en olycka så jag har haft ett långt jullov.

2009-01-07 @ 23:33:07
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: John´J

O herre jösses vad jag tjatar. Ursäkta!

2009-01-08 @ 17:04:14
Postat av: Therese Gustafsson

Haha, det är lugnt. Jag gör samma sak ibland. Ibland syns det inte dirket att man kommenterat. Konstigt.

2009-01-08 @ 17:46:00
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0