7-0, 7-0, 7-0!

Man har knappt hunnit njuta av 7-0-segern i kvartsfinal 2 innan det är dags för en ny match. Det är både en fördel och nackdel under slutspelet. Men innan jag lämnar lördagens match måste jag ju skriva ett par rader om den. Snacka om utklassning!

HV var minst sagt effektiva, då Timrå faktiskt vann skotten i matchen. Siffrorna är därför lite missvisande, men man ska inte ta något från HV:s insats. Vinner man med 7-0 har man inte gjort annat än en förbannat bra match. Stefan Liv var helt fantastisk och stoppade 40 skott, och Martin Thörberg fick revansch när han gjorde hattrick. Gissa om jag njöt extra när det var just han som gjorde tre mål. Han lär knappast vara mindre opopulär i Timrå efter detta.

Denna storseger lär vara bra för HV:s självförtroende, men samtidigt spelar det ingen roll hur stora siffror man vinner med i ett slutspel. Det står ändå "bara" 1-1 i matcher. Jag skulle dock ljuga om jag inte erkände att det känns jävligt mycket bättre att vinna med 7-0 än exempelvis 7-5.

Nu är det dags att glömma den här matchen och gå vidare. I morgon åker jag till Timrå igen och det vore helt underbart att åka hem med 2-1 i matcher inför de kommande hemmamatcherna.


Kommentarer
Postat av: Japp

Thörna frias, som väntat.



Härligt, hoppas han avgör ikväll :)

2009-03-09 @ 13:01:42
Postat av: Chompa

tyvär så fick inte er lilla fegis thörnberg avgöra ikväll. nu har vi 2-1 i matcher och de regerande "mästarna" är på väg uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut!

2009-03-09 @ 22:47:49
Postat av: kerro

schnyggt självmål av er söta finländare ! hahaha

2009-03-09 @ 22:49:46
Postat av: Morran

Trist med förlust idag! Jag såg inte matchen (inte i lördags heller) men hoppas förstås att ni slår ut Timrå. En fortsättning på matchen i lördags skulle vara lysande!



Anna Lindbäck gav mig ett alldeles ypperligt smeknamn. "Den sega kommentörskan", haha. Det är ju sant, så nu långt efteråt kommer mitt tack för det du skrev när Foppa hade skrivit på för MODO. Jag blev jätteglad av att läsa att jag var den första du tänkte på! :) Tusen tack! Synd bara att det inte blev som man hade hoppats och att det inte blev något slutspel.



Jag håller tummarna för att ni vinner detta och ni får gärna gå hela vägen!

2009-03-09 @ 23:38:48
URL: http://mrsforsberg.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Heja Stefan Liv :D:D:D:D

2009-03-10 @ 03:42:39
Postat av: Kristoffer

Själv var man i gävle å njöt av segern, men kom hem å fick se förlängningen bandad.. Fick se DIG! fin du var, men första gången man ser dig utan matchtröja??

2009-03-10 @ 04:41:53
Postat av: Therese Gustafsson

Japp: Thörnberg fixade ju förlängning i alla fall. Surt att det inte gick hela vägen. SÅ NÄRA!



Chompa och Kerro (eftersom ni är samma person): Är du tillräckligt gammal för att minnas semifinalerna förra året? Timrå hade 2-1 i matcher då med.



Morran: Tack så mycket. "Den sega kommentörskan" är ju ett utmärkt smeknamn, men bättre sent än aldrig!



Kristoffer: Jag har slutat använda matchtröja eftersom HV alltid förlorar när jag använder den. Grattis till segern, på onsdag slår ni ut Brynäs.

2009-03-10 @ 06:21:28
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: chomp

jotack, tillräckligt gammal är jag allt. Så sant, och just därför är det dags att se till att det inte händer igen. Ni var bra förra året. ni är fortfarande bra, men räcker dock inte till.. byebye hv =) ciao

2009-03-10 @ 13:12:00
Postat av: Kristoffer

Haha vafan, hur längesen var det du börja me det knepet då? tack :) ska till Karlstad, man kan ju hoppas men man måste alltid vara ödmjuk.

2009-03-10 @ 17:57:59
Postat av: John´J

Det enda jag med säkerhet kan säga är att Brynäs kommer att åka ut. Det finns inget annan möjlighet.

De andra serierna känns något ovissa, men HV bör klara det.

2009-03-10 @ 18:07:09
Postat av: Therese Gustafsson

Chomp: Räcker inte till? Säger han vars lag behöver förlängning för att ens vinna på hemmaplan.



Kristoffer: I slutspelet förra året. Det gick så bra att jag fortsatt. Ha det så roligt i Karlstad!



John: Jag tycker att både Färjestad och Linköping känns självklara. Sedan ska det väl till ett mirakel för att Frölunda ska tappa två matcher mot Luleå på hemmaplan?

2009-03-11 @ 12:32:15
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0