Dubbla SM-guld till HV?

Som ni säkert vet är det inte "bara" HV71:s A-lag som är i SM-final. Även J20-laget har lyckats ta sig så långt. Först slog de ut Frölunda i kvartsfinalen och därefter Luleå i semin. I finalen möter de Brynäs i bäst av tre matcher, vilket jag för övrigt tycker är alldeles för få matcher. Ju längre matchserie man har, desto mer säker kan man enligt mig vara på att det bästa laget vinner. Det borde åtminstone avgöras i bäst av fem.

Jag var hur som helst i Kinnarps Arena och tittade på den första finalen i går. HV ledde matchen med 3-1 inför den sista perioden, men där tappade de allt och Brynäs vann till slut med 5-2. 4-0 till Brynäs i period tre med andra ord. Det ska inte få hända. 

Nu väntar två matcher i Gävle, och HV måste vinna båda för att ta guld. Jag hoppas att de har samma fina moral som A-laget och vänder detta. Dubbla SM-guld vore inte helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0