En vinst från SM-final

I dag kan HV gå till final! Det känns overkligt om jag ska vara ärlig. När Timrå vann i sudden i Kinnarps Arena för några veckor sedan och därmed ledde med 3-1 i kvartsfinalserien, vågade jag knappt hoppas på att jag skulle sitta här i dag med en spännande semifinal framför mig. Jag kan knappt vänta till nedsläpp!

Jag är dock medveten om att HV inte har vunnit något ännu. Det är först till fyra som gäller, och jag gissar på att både Timrå och Frölunda är väl medvetna om detta efter att HV har vänt mot båda. Ingen av dessa lag har lyckats förbli ödmjuka när de haft ledningen. Timrå ansåg att HV var överviktiga och skyllde förlusterna på domaren. Frölunda påstod att HV:s backar var trötta, och de har också varit duktiga på att gnälla på domarinsatserna, trots att de, liksom Timrå, fått klart mindre utvisningar än HV.

HV måste fortsätta vara så ödmjuka som de varit hittills. Om de lyckas med det tror jag att vi spelar SM-final mot Färjestad nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Maria

Finaaaaal!!! Man blir både glad och stolt när man ser hur de lyckas vända underläge efter underläge och ta sig till final! Kan knappt vänta till på onsdag!

2009-03-28 @ 22:12:14
Postat av: Therese Gustafsson

FANTASTISKT!!! Vi har så roliga veckor framför oss!

2009-03-29 @ 00:28:51
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Fattar itne hur man kan vara så dum å gå ut i tidningarna å snacka massa skit :S hur dumma i huvet är dom inte i Timrå å Frölunda:S? ni gnällde ju minst lika mkt

2009-03-30 @ 02:33:39
Postat av: Daniel

Ja och Färjestad har ju aldrig någonsin klagat på nåt. Nä där låter de spelet tala och hugger av armar och ben med klubborna istället.



Kristoffer du är ta mig fan det mest blinda jävla tomte jag någonsin hört talas om. Kan du inte göra oss alla en tjänst? Dra nåt gammalt över dig och ge fan i att förpesta ner denna blogg med din jävla skit?

2009-03-30 @ 11:58:11
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Jo, men inte som HV iaf. haha eftersom det är du som säger det så är det du ska som göra det. pajas! förresten, det var här jag tappa respekten för er totalt : "Det blir grinigare på isen också med mer tjafs än om Frölunda varit våra motståndare. HV har några riktiga tjurskallar i laget. precis som vi. När vi möttes i semifinalen 2006 slängde HV-spelarna sig väldigt lätt" det var tamejfan de värsta jag sett.. Skönt att hockeyn segra till slut helt rättvist.

2009-03-30 @ 17:10:06
Postat av: Therese Gustafsson

Kristoffer: Ja, helt ofattbart att de vågade gå ut i media och vara så kaxiga bara för att de hade ledningen. För att kunna vinna guld måste man klara av att vara ödmjuk.

2009-03-30 @ 23:06:56
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

mm, de var helt sjukt pinsamt:O å så ska dom göra en riktig "chock" då då blire :..... överviktiga backar? pinsamt

2009-03-31 @ 01:32:31
Postat av: EmelieLiljeberg - IDOL 2009

Heej !

allt bra ?

Kram

2009-03-31 @ 01:41:39
URL: http://lemondream.blogg.se/
Postat av: Daniel

Vilka var det som kaxiga som fan både gick ut i tidningen samt bokade en hel jävla guldfest för att sedan stå där med näsan i kakburken och två dagar senare stå som förlorare? Så snacka på du din jävla pajas!

2009-03-31 @ 09:46:55
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Daniel: Ignorera Kristoffer i stället, han kommer ändå aldrig sluta.

2009-03-31 @ 15:00:13
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Klart man bokar festen ifall om.. Solklart, de var inte nån spelare som sa de direkt, vilket jag syftade på i fallet nu. tänk efter PAJAS

2009-03-31 @ 17:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0