Förlust i rond 3

Kom hem från Timrå för en timme sedan. Matchen slutade definitivt inte på ett sätt som jag är nöjd med. Finns det något värre än att förlora i förlängning?

Det sättet som målet gjordes på är ju bara att skratta åt. Ett skott från halva planen som tar på Jukka Voutilainens klubba och in i mål. Det hela började egentligen i sarghörnet på andra sidan isen där Voutilainen tappade sin klubba. Medans han åkte och hämtade en ny vände Timrå spelet och Voutilainen halkade efter. Därefter gick allt snabbt och helt plötsligt hade Timrå avgjort.

Angående matchen fram till avgörandet tycker jag att HV gjorde det riktigt bra. Det var otroligt jämnt hela matchen, så att det fick avgöras i sudden var inte mer än rättvist. Synd att det slutade på "fel" sätt bara. Men, nu återställer HV ordningen på onsdag, tar över matchserien på torsdag och avgör sedan i Timrå på lördag. Vi ska till semi!

Kommentarer
Postat av: Mackan

Vilket jääävla skitmål som avgjorde!! Tikarna borde definitivt ha förbrukat all sin tur nu!

2009-03-10 @ 10:01:54
Postat av: raggmunk

Ja, jvla skitmål dessutom var det ju offside.

J
vla domare.



2009-03-10 @ 13:48:38
URL: http://raggmunkoflask.blogspot.com/
Postat av: Ambroo

Saxat från AB:



"Linjedomaren Leo Takula är säker på sin sak:



Jag såg inte Timråspelaren som hoppade in på isen. Men nu när jag har tittat på match-dvd:n i lugn och ro är jag övertygad om att han inte har kontakt med isytan när pucken passerar blålinjen, säger Takula."



SLUTSNACKAT!

2009-03-10 @ 15:16:14
Postat av: stanislav

Ambroo har en poäng där.

2009-03-10 @ 16:20:32
URL: http://stanislav.blogg.se/
Postat av: John´J

Detta stärker bara. HV har varit nära att knipa en seger i bägge sina bortamatcher medan Timrå var helt chanslösa i Jönköping. Finns inget som talar för Timrå anser jag. Vi har slutspelets bästa målvakt och den bästa lagkaptenen

2009-03-10 @ 17:54:34
Postat av: Kristoffer

Tyvärr, Färjestad har bästa målvakten.

2009-03-10 @ 17:56:38
Postat av: travis

läs sportbloggar, tippa elitserieslutspelet och kvalserien på www.swebet.se

bli medlem och tippa gratis

2009-03-10 @ 18:13:27
Postat av: Anonym

Ambroo: Jag har sett bilderna av det också och timråspelaren har redan "landat" på isen innan pucken passerar blålinjen, det skulle varit offside där. Och linjedomarens argument är helt sjukt för isåfall kan alla hv spelare åka offside och sedan hoppa upp utan at toucha isen när pucken ska passera blålinjen.



Vinnerborg var inget vidare. Vad finns det för domare kvar som kan döma rättvist? Eller ursäkta, jag menar rättvisare.

2009-03-10 @ 20:06:36
Postat av: Japp

oops namn och epost försvinner efter ett tag.. !?

2009-03-10 @ 20:07:41
Postat av: Tycho

Kan börja med att tacka för senast. Roligt att träffa dig igen... Det vart precis som jag trodde, jag var tvungen att lämna matchen innan den var slut. Men jag hörde segervrålet när jag var ca 500 meter från arenan så jag förstod vad som hände.

Som jag sa igår har vi otrolig tur att vi är med i matchen efter första perioden. Där hade matchen helt klart kunnat avgöras till HV's fördel.

tredje och fjärde perioden tycker jag Timrå var det bättre laget och vann i alla fall inte orättvist.



Apropå kommentaren om att åka in i zonen och sedan hoppa när pucken slås in faller på att om Sebbe bedömdes som han inte tagit i isen fotfarande satt i båset. I båset kan man aldrig vara offside.

Känslan jag hade då jag såg det på TV var att han inte hann landa, men nästan alla HV-supportrar tycker väl precis tvärt om...



Då syns vi på lördag! Jag hoppas på 3-2 i matcher till Timrå... Bjuder du på den? ;P

2009-03-10 @ 22:33:25
Postat av: Japp

Går knappt avgöra om han landat innan pucken går in eller inte med de videos vi får in, för att kunna se ordentligt ska kameran inte heller ändra riktning samtidigt, vilken den gör. Hursomhelst, close call men det där med offside osv är en bedömningsfråga som är hur svårt som helst, och visst känns det surt när man håller på HV. Men det är bara jobbigt att älta det fram och tillbaka.. Däremot tycker jag att HV hade övertaget i helhet, men det också är väl för att jag är HV fan :P



Välkommen till KA :)

2009-03-11 @ 04:01:02
Postat av: Therese Gustafsson

Raggmunk: Linjedomaren har sagt i efterhand att han är säker på sin sak, så vi får helt enkelt lita på det.



Ambroo: Håller med dig, slutsnackat. Jag har inga problem med att acceptera domslut om domaren är säker på sin sak. Värre var det efter spark-incidenten i Timrå där domaren erkände efteråt att han gjort fel.



John: Exakt så tänker jag också. Jag är inte ett dugg orolig. HV har inte haft nytta av sin hemmaplansfördel ännu. Det är inte förrän efter i dag och i morgon vi kan uttala oss om var serien lutar.



Tycho: Tack, det samma! Härligt att du hörde segervrålet. Jag tyckte dock inte att det var lika härligt. Jag kan inte heller påstå att Timrå vann helt orättvist. Däremot hade det heller inte varit orättvist om HV vann. Tycker att båda lagen var värda en seger.



Vi ses absolut på lördag! Jag har sagt hela tiden att HV avgör uppe i Timrå så jag får stå fast vid det, tyvärr. ;)

2009-03-11 @ 12:40:12
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0