Hemkommen från Timrå

Kom för ungefär en halvtimme sedan hem från Timrå. Som vanligt har man under säsongen glömt/förträngt hur tungt det är att förlora i ett slutspel. Nu är jag påmind. Matchen slutade 2-1 och det känns förstås piss. Speciellt eftersom HV hade ledningen men klantade till det så pass att de tappade matchen till Timrå på en minut. Inte nog med att Timrå gjorde två mål, det hade med lite otur dessutom kunnat vara tre. Ett av målen dömdes nämligen bort. Videogranskning behövdes för ytterligare ett mål, men den gången var tydligen målet korrekt.

Jag är förvånad över hur hysteriskt nervös jag faktiskt var under matchen. Jag brukar kunna hålla mig hyfsat lugn, och det var trots allt "bara" första matchen i en kvartsfinalserie, men jag kände mig väldigt uppjagad. Härlig känsla dock som bara kan infinna sig i ett slutspel.

Trots att det förstås var tungt att sätta sig i bilen och åka genom halva Sverige direkt efter en förlust så var det lätt värt det. Nu ser jag fram emot lördag och därefter återvänder jag till Timrå på måndag. Men först och främst är det dags för lite sömn.

Kommentarer
Postat av: Dino Vercotti

HAde också glömt hur nervigt det är med slutspel. Darrade genom nästan hela matchen. Men det gör det ju himla härligt också! Även om vi nu inte såg på samma match. Keep up the good bloggande!



Hepp!

2009-03-06 @ 10:03:21
URL: http://caveoframblings.blogspot.com
Postat av: Tina

Ledsen över att du inte nämner att jag också ska med upp igen. Du får det att låta som om du är den enda Hv-supportern i världen.. Men ju mer vi är tillsammans... sjunger och dansar

2009-03-06 @ 13:25:10
Postat av: Therese Gustafsson

Dino Vercotti: Absolut, det är ju lite av tjusningen med ett slutspel. Hoppas att det gick bättre för ditt lag än för mitt.



Tina: Jag tror nog att folk förstår att jag inte åker ensam på alla resor. Har nog aldrig nämnt vilka jag åker med på resorna här, då de flesta som läser ändå inte vet vilka vi är.

2009-03-06 @ 15:10:46
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Norrlänning

Timrå skulle ha haft 3-1 i första slutspelsmatchen mot HV. Kolla här så får ni se att domare Persson gjorde fel igen:

http://raddaelitserien.wordpress.com/2009/03/06/fegt-soren-persson/

Men det spelar ju ingen roll TIK, vann och vinner igen på lördag och måndag.

2009-03-06 @ 16:42:33
Postat av: stanislav

Ja det var en sjukt spännande match tyckte jag. Men i morgon tror jag det står 1 - 1 i matcher. Men förhoppningsvis så blir det en lika jämn och spännande match.



PS: Vart är roadtrip korten?

2009-03-06 @ 17:59:31
URL: http://stanislav.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Norrlänning: Även fast Persson kanske inte skulle ha tagit till videobedömning där så skulle målet ändå inte godkännas.



Stanislav: Tror också att det står 1-1 i matcher efter dagens match. Det MÅSTE göra det. Kanske kan slänga in lite bilder sedan.

2009-03-07 @ 13:27:19
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0