Inför kvartsfinal 2

I dag är det dags för kvartsfinal 2 och efter matchens slut MÅSTE det stå 1-1 i matcher. HV har, eftersom de började på bortaplan, press på sig att vinna. Jag är väldigt nervös, men å andra sidan minns med glädje förra året då HV låg under i varenda matchserie. Det är inte omöjligt att vända ett 2-0-underläge om så skulle bli fallet. Dock slipper jag det helst.

Sedan den förra matchen har allt fokus på kvartsfinalserien legat på Martin Thörnberg. Det känns tråkigt att incidenten uppe i Timrå får så mycket utrymme, men vad kunde man vänta sig. Thörnberg är tack och lov inte avstängd ännu. Det återstår att se om avstängning väntar efter dagens match, men det vore konstigt om han får lov att spela i dag för att därefter bli avstängd.

Till sist så hoppas jag att dagens domare heter annat än Sören Persson.

Kommentarer
Postat av: stanislav

Tyckte Sören var bra sist, han höll en bra nivå på en bra slutspels match.

2009-03-07 @ 13:47:31
URL: http://stanislav.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Håller inte med, tycker att det var många tveksamma domslut. Han har dömt HV ofta på den senaste tiden och jag har haft samma känsla varje gång.

2009-03-07 @ 13:50:29
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Blir han inte avstängd nu kan vi lägga ner den där nämden. borde redan gjorts iofs men ändå..

2009-03-07 @ 14:04:06
Postat av: Therese Gustafsson

Precis, diciplinnämnden borde ha varit nerlagt för länge sedan. De gör ju ändå ingen nytta.

2009-03-07 @ 14:28:29
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Japp

Lärking ska tydligen dömma... Han har varit med länge och hoppas han inte är så sjukt dålig bara. Yea right!

2009-03-07 @ 14:59:58
Postat av: Mackan

Så de bytte Sören Persson mot Christer Lärking till dagens match.. Från dålig till sämst alltså. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag fick syn på Lärking på isen. I efterhand kan man ju skratta eftersom HV krossade Tikarna :-D

2009-03-07 @ 19:05:26
Postat av: Japp

Helt klart härligt med vinst, Liv nollar och Thörna gör hattrick. Härligt.



Vad händer på måndag får vi se, skandal om han stängs av, det vore ju helt jävla sjukt och skulle inte ha något med själva bentacklingen att göra, isåfall borde ju dom kolla igenom hela matchen eftersom sören inte var bra nog.



2009-03-07 @ 20:49:04
Postat av: Kristoffer

Skandal att inte han är avstängd..

2009-03-08 @ 03:39:53
Postat av: John´J

Det är ju så jävla gött att Thörna gör hattrick. Shut the fuck up, liksom

2009-03-08 @ 04:06:51
Postat av: Adam K

Jo, Lärking verkar inte vara bättre.

9-20 i utvisngar. YES, svensk rättsystem i hockey.

Jantelagen gör sitt. ettlag får inte leda med 5-0, de måste straffas med minst 3 utvisngar per 1 timrå utvisng oavsett vad som sker. tragiskt. Ok, hv vann med 7-0 men systemet är åt helvete fel.

2009-03-08 @ 13:34:23
Postat av: Therese Gustafsson

Mackan: Kross är en underdrift. Vilken jävla match!



Japp: Matchen i går kunde inte ha blivit bättre med Thörnbergs hattrick och Livs nolla. En sådan utklassning har jag väntat på hela säsongen. Angående den eventuella avstängningen så håller jag med dig.



John: Precis, kunde inte ha kommit mer lägligt. Snacka om att ge svar på tal.



Adam: Svensk hockey i ett nötskal. Domarna pallar inte trycket, så är det bara.



2009-03-08 @ 15:56:27
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: John´J

http://www.youtube.com/watch?v=9WSgHPCdCVg

2009-03-08 @ 17:31:41
Postat av: Therese Gustafsson

Härlig reklamfilm! Den måste jag lägga upp här i bloggen sedan.

2009-03-08 @ 17:52:23
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: John´J

Haha, jo gör det. Det roligaste är ju att han pratar svenska =). Jag har kollat på många matcher med LA Kings, och Erik har spelat mycket bra i många av dom matcherna. En extra intressant match ur HV-ögon sett var när LA mötte San Jose. Då var det 2 st f.d. HV-målvakter i varsitt mål, då Brian Boucher som ju spelade några matcher i HV under lockouten stod i mål för San Jose

2009-03-08 @ 18:26:27
Postat av: Tycho

Kanske lika bra att man stannade hemma i lördags, varken matchen eller stämningen mellan supportrarna var speciellt mycket att hänga i julgranen för en Tikare.

Såg dig i torsdags men det vart aldrig att jag tog mig över på eran sida. Men på måndag kommer jag! ;P

Appropå Thörnberg är han precis som Per-Åge Skröder en bra hockeyspelare som ibland inte tänker på det han gör. Jag tror inte att det var något medvetet i det Martin gör men kombinationen av att det hänt tidigare, hans fart i tacklingen och bristen på kontroll vart tacklingen ska ta gör att han kanske borde få en eller två matcher. I ögonen på en Tikare givetvis... ;P

Välkommen upp på måndag! Ska bli roligt att prata något ord med dig.

2009-03-08 @ 20:18:07
Postat av: Therese Gustafsson

John: Kul att det går så bra för Ersberg. Har alltid gillat honom. Dock har jag ingen koll på NHL, så tack för uppdateringen!



Tycho: Jo, jag läste att Timrå-supportrarna hade råkat ut för lite tråkigheter. Hoppas att det går lugnare till nästa gång. Kommer du ner på onsdag/torsdag?



Angående Thörnberg så håller jag med. Jag är säker på att det inte var medvetet (tror inte att någon hockeyspelare medvetet vill skada någon annan), men det var klantigt. Givetvis hoppas jag dock att han klarar sig från avstängningen eftersom han är väldigt viktig för HV.



Vi ses imorgon!

2009-03-09 @ 02:02:28
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0