Inför kvartsfinal 4

Så var det dags för match igen! Två raka hemmamatcher väntar, och jag räknar med att HV vinner båda så att de inte ger Timrå möjligheten att avgöra kvartsfinalserien på hemmaplan. Jag tror att det ska mycket till för att HV ska förlora sin hemmaplansfördel. Det känns som att de är det starkaste laget, då HV har varit närmare en seger i E.ON Arena än vad Timrå har varit i Jönköping.

Jag hoppas att publiken ställer upp för HV precis som senast. Det var ett otroligt bra tryck i lördags, och vad som var roligast var att även sittplats hjälpte till. I slutet av matchen rullade vågen och HV fick stående ovationer. Det berodde förmodligen en hel del på resultatet, men oavsett resultatet i kväll tycker jag att vi ska fortsätta på samma väg och hjälpa HV till semifinal.

Kom igen HV!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan!! Så orättvist tycker jag! Vi var ju det bättre laget. Nu blir det tufft!! Ärligt tror ja faktiskt det är kört nu. Tyvärr:(

2009-03-11 @ 22:03:58
Postat av: chompa

härlig match, kul att ni försökte ! =)

2009-03-11 @ 23:36:57
Postat av: Tycho

Jisses... Vilken annorlunda matchbild mot tidigare. Timrå betydligt mer tajta och disciplinerade. Hv var däremot ganska beskedliga i offensiva tredjedelen.

Trots 44 skott känns bara Tedenby och Melin lite farliga.

Men det är först till fyra matcher som gäller. Inget är klart ännu! Men visst är jag ganska nöjd just nu... :D

Nu hoppas vi på en bra match imorgon.

2009-03-11 @ 23:44:54
Postat av: Therese Gustafsson

Anonym: Tycker också att det känns orättvist, men å andra sidan får HV skylla sig själva att de inte gör mål på sina chanser. Direkt efter matchen tyckte jag också att det kändes kört, men i dag är jag mer hoppfull. Ingenting är omöjligt!



Tycho: Håller med dig. HV sköt många skott men ingen av dem kändes särskilt farliga för Åkerlund. Det ser väldigt ljust ut för Timrås del, men vi ger aldrig upp!

2009-03-12 @ 14:06:04
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Tycho

Therese: Why should you?

2009-03-12 @ 17:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0