Underläge - igen

HV förlorade även match 3. Jag är inte alls nöjd med deras prestation. I den första halvan av matchen tycker jag att det var HV:s match och de skapade mängder med chanser som de borde ha gjort mål på, men när det väl gällde var det Frölunda som höjde sig ett snäpp och vände på matchen. När Frölunda tagit över ledningen var HV aldrig riktigt nära att kvittera.


I tredje perioden såg HV faktiskt tröttkörda ut. Det känns lite oroväckande, men förhoppningsvis var detta bara tillfälligt. Jag tror dock att om HV ska klara av att vända den här semifinalserien så kommer Johan Davidsson behövas på isen och inte i båset. Under längre period håller det inte att ha Elitseriens bästa spelare på sidan av isen. HV behöver sin lagkapten.


Nu måste HV ta fram den lagmoralen de visade att de hade när de vände underläget i kvartsfinalen och göra om samma bedrift. De ligger visserligen inte under med 3-1 i matcher den här gången, men det känns förstås jobbigt ändå eftersom HV måste vinna inte bara en, utan två, matcher i Scandinavium. En arena de inte vunnit i den här säsongen.


Trots att det känns tungt just nu är jag övertygad om att den här semifinalserien kommer att gå till sju matcher. HV kommer aldrig ge upp. Vinst i morgon och sedan är allt som det ska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0