Underskatta aldrig HV71

Jag är så jäkla imponerad! HV har på två dagar kvitterat och vänt semifinalserien till 3-2. Visst trodde jag att de skulle vinna en av matcherna i Göteborg den här veckan, men båda kändes nästan för bra för att vara sant. Nu blev det så, och jag känner mig så oerhört lättad att jag inte kan beskriva det i ord.

10-2 i målskillnad på två matcher i Scandinavium känns osannolikt med tanke på att HV tidigare inte vunnit en enda match där den här säsongen. Men egentligen borde jag inte vara förvånad eftersom jag vet vilken styrka som finns i detta lag.

Det finns egentligen hur mycket som helst att säga efter dessa fantastiska dagar i Göteborg, men eftersom jag varken har mer tid eller ork så lyfter jag i stället bara på hatten och tackar HV för att de, i mina ögon, är världens bästa lag. Oavsett hur det här slutspelet slutar så kommer jag minnas det med stolthet. Först vändningen mot Timrå och nu detta.


Underskatta aldrig HV71!


Kommentarer
Postat av: David

Vågade på förhand inte tro på två segrar på två matcher borta, men tycker Hv har sett väldigt starka ut, imon slår vi ut fiskrensarna från Göteborg!!

2009-03-28 @ 01:38:23
Postat av: kristoffer

ser du ingen annan hockey eller? finns 60 lag i världen som är bättre än HV.. minst

2009-03-28 @ 02:09:43
Postat av: Sessan

Kristoffer: I en supporters ögon är HV71 alltid bäst i världen. Annars skulle man inte tro på dem.



I eftermiddag tar vi dem!! Mot finalen!

2009-03-28 @ 08:08:46
Postat av: Therese Gustafsson

David: Samma här, man har ju lärt sig att man inte ska hoppas på för mycket. Nu är det nära!



Kristoffer: Är du oseriös eller hjärndöd på riktigt?

2009-03-28 @ 12:23:05
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Adam K

Jag vet inte riktigt om Hv är bättre än NHL:s sämsta lag tex, eller ryska ligan, så på nåt vänster har Kristoffer rätt. DOCK är HV bäst i sverige för tillfället. Men bättre än Anaheim Ducks, Detroit, Toronto? NEJ. Men givitvis ska vi stötta HV till GULD, men det är inte världens bästa lag. Tyvärr. Långt dit. Se bara , Ottawa lekte ju med frölunda iår??

2009-03-29 @ 14:51:51
Postat av: Adam K

Sen om Hv vore världens bästa lag så borde laget kommit bättre i CHL också.

2009-03-29 @ 14:53:13
Postat av: kristoffer

Men det är ju bara fjantigt å säga världens bästa lag bara för att man sympatiserar med dom:S? de är ju då man är hjärndöd, lär ju vara realist. Och tyvärr "Adam K" det är Färjestad som är sveriges bästa hockeylag för tillfället, å har varit det hela säsongen

2009-03-30 @ 02:36:01
Postat av: John´J

Det fjantigaste lär ju ändå vara att sitta och gnälla på varenda inlägg som Therese skriver på sin egen blogg. Om det nu är så att just HON tycker att HV är världens bästa lag, så varför inte låta henne tycka det? Såna som bara inte kan med att andra mår bra och hela tiden måste sprida sina magsura kommentarer och trycka ner varenda åsikt i halsen på den som har en egen sådan, borde ju tänka till lite. Fast lagom till du fyller 13 så kanske det går upp ett ljus, men det tvivlar jag starkt på.



Kom igen nu HV, skicka ut kaffegänget genom köksingången.

2009-03-30 @ 12:41:04
Postat av: kristoffer

Det är till för att kommentera. men det var dock de fjantigaste jag hört, man måste vara realist. Sry, jag är väl cirka 5 år äldre än dig. 20 år och 3 månader snart.. kan man övningsköra om man är från småland? tveksamt..

2009-03-30 @ 17:11:55
Postat av: Therese Gustafsson

Adam: Ursäkta, men är du verkligen så pass dum att du tar det uttalandet ordagrant? Givetvis är jag inte så jävla blåögd att jag tror att HV är världens bästa lag, men I MINA ÖGON kommer de så klart alltid att vara det finaste, underbaraste och bästa laget. Som du säkert är medveten om sjunger varenda jävla klack i Sverige att deras lag är "bäst". Du kanske skulle börja predika för dem med och tala om att det finns 20 NHL-lag som är bättre?



Haha. Jag blir fan mörkrädd.

2009-03-30 @ 23:16:12
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

20 år och de där viktiga tre månaderna. Oj oj är du så gammal, det är inte dags att visa det då?

2009-03-31 @ 09:51:38
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Yes, hur gåre me övningskörandet? kan du köra rakt fram? jag visar det varje dag, men varför skulle jag visa det mot en sån sorglig jävel som du :S?

2009-03-31 @ 17:40:59
Postat av: Daniel

Övningskört har jag inte gjort sen jag tog mitt körkort för 7 år sen! Du är jävligt kaxig Kristoffer men jag skulle kunna slå vad om tusen spänn att du aldrig någonsin skulle våga dig fram varken i LLA eller KA!!!

2009-03-31 @ 19:40:37
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Adam K

Det som är så kul i bloggar är att kommentarerna är rätt roliga, jag hänger på tåget ibland, ibalnd är jag mot tåget. Tror du på fullaste allvar att jag menade allt jag skrev Therese?

Jag förstod att du menade "världens bästa lag" på ditt sätt. Dte vore lustigt om en fan inte tyckte det=). Men från och med idag ska jag enbart skriav positivt, känns som jag gå ner i samma nivå som andra här, men för att bevsia motasten så ska ärligheten fram och att var atrevlig=) Och du det är inget fel att hålla på ett lag som du gör, fortsätt med det!

2009-04-01 @ 14:31:27
Postat av: Therese Gustafsson

Jag begär absolut inte att du/ni bara ska skriva positiva kommentarer. Jag uppskattar alla kommentarer och tycker det är roligt att läsa andra åsikter. Däremot behöver man ju inte ifrågasätta precis allt.

2009-04-02 @ 00:10:34
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Tror nog att du menar 7 veckor.. Du fick de i flingpaketen va? våga mig fram till vad? till dig menar du eller vadå? LLA har ja då varit i många gånger.

2009-04-02 @ 00:43:46
Postat av: Daniel

Ja är du så jävla korkad att du inte förstår så kanske du ska be din mamma förklara för dig...

2009-04-02 @ 09:09:34
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: kristoffer

haha man vet ju aldrig me alla fröknar å idioter från småland.. tänkte jag skulle spela dum så du fick förklara, men inte ens de fatta du:) men varför skulle jag i hela världen gå fram till DIG? :S

2009-04-02 @ 17:44:21
Postat av: Daniel

Nä men det är lätt att sitta kaxig bakom ett tangentbord men när det blir till en konfrontation i verkligheten så kryper ni minsann i väg med svansen mellan benen. Du Kristoffer du behöver knappast spela dum, du är tillräckligt korkad utan att spela!!!

2009-04-02 @ 19:02:07
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Vilka fan är "vi"? klart ja kan gå mot dig, men varför skulle jag? nej, de är bara du som är dum :)

2009-04-02 @ 22:34:26
Postat av: Daniel

Har jag någonsin sagt gå mot? Konfrontera skrev jag! "Ni" är ni fega jävlar som när det kommer till verkligheten vågar ni inte stå för skiten ni skriver på nätet!

2009-04-03 @ 12:06:08
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: kristoffer

våga dig fram å gå mot är fan samma sak. Klart jag vågar stå för allt jag skriver.. Jag är fan inte dum som vissa andra :S

2009-04-03 @ 17:56:36
Postat av: Daniel

Nä Kristoffer du är inte dum som vissa andra... du är fan ännu dummare! Det vill jag höra att du står för allting när du kommer till KA nästa gång eller just det du har ju aldrig vågat dig dit!

2009-04-03 @ 20:15:27
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Jag är smartare än dig iaf. Visst vad är det jag ska stå för, ska jag rabbla upp allting jag skrivit sen ja började hata hv för 4 år sen eller? skulle jag vara rädd för nå patetiska smålänningar:S? vågar ja mig till matcher i sthlm så är de klart som fan man vågar sig ner till ert lilla bibelställe.

2009-04-03 @ 22:31:38
Postat av: Daniel

Jaså å hur kommer det sig att du kan sitta å snacka skit ständigt om en Arena du aldrig varit i? Smartare än mig? Men visa det nån gång då... Om du nu vågar bege dig till KA så vill jag se dig där på söndag! Men som vanligt är det väl mer snacka än handling från din sida!

2009-04-04 @ 09:24:40
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: kristoffer

För jag har väl snackat me folk som varit där, läst tidningar, hört på radio, settt på tv.. vad fan tror du? vad ska jag göra där då tycker du, gå runt å fråga alla vem fan daniel är? allt är handling från min sida, är man från dalarna är man ingen kärring.

2009-04-04 @ 19:29:58
Postat av: kristoffer

Vilka fan är "vi"? klart ja kan gå mot dig, men varför skulle jag? nej, de är bara du som är dum :)

2009-04-05 @ 16:56:30
Postat av: kristoffer

Blev tyst på dig daniel, knäckt som fan antar jag av mina ord ;)

2009-04-07 @ 00:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0