Ännu mer JVM

Sverige har hittills vunnit båda matcherna i JVM med 3-1. HV har som sagt fyra spelare med och de har alla skött sig bra, framför allt Nichlas Torp som varit väldigt stabil. I natt bestod tredjekedjan enbart av HV-spelare vilket var roligt att se. De skapar massor men glömmer försvarsspelet då och då. Den som överraskat mig mest är faktiskt André Petersson. De andra vet man ju liksom vad de går för sedan innan, medans Petersson inte gjort sin riktiga A-lagsdebut ännu. I den första matchen gjorde han en assist och David Ullström gjorde två.

För övrigt fick jag svar på varför Mattias Tedenby knappt spelade i matchen mot Finland. Han var reserv på grund av att han skar sig på en skridsko på en träning inför JVM. Jag lider med honom (även fast han var tillbaka i natt), att skära sig i benet är ingenting jag rekommenderar. Men för alla nyfikna så har jag kastat kryckorna nu och kommer vara tillbaka på ståplats i morgon när HV möter MODO. Jag har saknat A-stå och det känns som en evighet sedan jag var där senast.

Kommentarer
Postat av: John´J

Och i dag gjorde dom varsitt mål. Förutom Torp, men tror han fick en assist. Nu gäller det mot Ryssland

2008-12-29 @ 23:24:27
Postat av: Therese Gustafsson

Men vafan. Jag har totalt missat att de spelat i dag. Jag kollade in SVT24 för att vara på den säkra sidan men eftersom det stod "Sverige - Slovakien" antog jag att det var en repris av nattens match. Fy fan vad illa att jag missade deras mål!

2008-12-30 @ 00:29:53
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0