Tabellen efter omgång 33

MMS

Jag är antagligen den enda på jorden som tycker att årets jämna elitserie inte är ett dugg rolig. Anledningen till att jag tycker det beror nog på att den jämna serien är på bekostnad av bland annat HV. Förra säsongen var visserligen inte så spännande eftersom HV dominerade i stort sett hela säsongen, men det var underbart att vara lugn varenda match och bara njuta av att ha alla lag under sig utan någon som hotade att ta förstaplatsen. Nu åker alla lag upp och ner som en jojo.

Jag tycker att det känns fel att Skellefteå och Luleå toppar serien. Jag har inget emot något av lagen, alla som läst min blogg sedan tiden på Aftonbladet vet att jag gillar Skellefteå (när de inte möter HV) och att jag älskade att vara i Coop Arena i Luleå förra säsongen. Men trots det så känns det mer rätt och acceptabelt att lagen jag mer eller mindre "hatar" - LHC, Färjestad eller Frölunda ligger där uppe. Då vet man att allt är som det ska liksom. Jag mådde nästan dåligt när Rögle låg på förstaplats. Jag antar att jag är tråkig och inte gillar förändringar.

Nu börjar i och för sig tabellen bli sig lik trots allt, eftersom de lagen jag räknade upp ovan, samt HV, har rest sig och ligger på platserna under Skellefteå och Luleå. Så efter 55 omgångar är förhoppningsvis allt som vanligt igen. Men all beröm till lagen från Norrland som tagit chansen i år när många andra lag minst sagt underpresterat.


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Fast det är vä ldet lag som för tillfället är bäst som ska toppa serien. De som förtjänar det mest. Och det säger jag inte bara för att jag råkar vara hysterisk AIKare, utan den teorin hade jag även förra året, och året därföre. Trots att vi då låg i botten...

2008-12-20 @ 19:01:05
URL: http://utanintresse.blogspot.com
Postat av: Therese Gustafsson

Självklart är det så. Och jag har aldrig påstått att inte Skellefteå och Luleå förtjänar att ligga där uppe. Det är en helt annan sak. Jag tycker bara att det är ovant.



En tabell ljuger aldrig, det har jag alltid sagt och står fast vid nu också. Men sen kan man ju ha önskemål.

2008-12-20 @ 19:06:59
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Julia

ville bara lämna ett litet spår så du vet vilka som läser din blogg :)

.. även fast kanske inte hockey är min grej:P

2008-12-20 @ 19:11:57
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/
Postat av: Maria

Halva grejen är ju när det är spänning^^. Det blir nog lätt trist i längden och inte få det där extra när man går på hockey.

2008-12-20 @ 21:56:09
URL: http://hecate.se
Postat av: Therese Gustafsson

Julia: Kul att du tittar in även fast du inte är så insatt i hockey.



Maria: Givetvis är spänning något av det bästa med hockeyn, men som jag skrev ovan så föredrar jag helt klart att HV dominerar framför att spela med kniven på strupen i varje match. Det tror jag alla fans gör innerst inne.

2008-12-20 @ 22:55:23
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0