Landslagsuppehåll

Nu väntar ett långt och tråkigt landslagsuppehåll på grund av Karjala Cup. HV spelar inte match förrän mot Bern nästa vecka. Även om uppehållet som sagt känns en aning tråkigt så kommer det minst sagt lägligt, både för mig och HV. Nu hinner de skadade och sjuka spelarna i HV bli friska och min skada hinner förhoppningsvis läka innan vi flyger till Bern.

Som ni vet har det tjafsats en hel del om vilka spelare från HV som ska och inte ska delta i Karjala Cup. Efter många om och men och diverse omogna utspel av förbundskaptenen och mannen med det lilagula hjärtat, Bengt-Åke Gustafsson, så har ett beslut tagits. Om jag fattat rätt så måste HV släppa iväg sina spelare till landslaget.

HV känns trots allt som en vinnare, eftersom Davidsson ändå tackat nej till deltagande på grund av skada (vilken skada?) och Thörnberg är avstängd från spel i och med knätacklingen av Dimitriakos, eller vad han nu heter. Men själva beslutet är fortfarande luddigt. Jag menar, vem avgör hur allvarlig Davidssons skada är för att han ska slippa delta i Karjala Cup? Han var ju uppenbarligen inte skadad i går när HV mötte Brynäs.

Hur som helst, HV vinner på detta. Davidsson kommer inte att delta och Thörnberg spelar väl bara en match. Jag misstänker dock starkt att Bengt-Åke kommer "hämnas" och plocka ut dem, och säkert ännu fler HV-spelare, till nästa pajasturnering i stället.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pajasturnering, jag håller med. Den enda landslagsishockey jag bryr mig om är världsmästerskap och olympiska spel, och där ställer de flesta länder upp med helt andra spelare. Jag hade hoppats att detta spelarbråk skulle leda till att skräpturneringarna läggs ner (eller i alla fall att Sverige skulle dra sig ur). Sveriges Television gör dock bra sändningar (där debatteras om ishockeyn i pausen och inte massa reklam), tänk om de satsat pengarna på att sända Elitserien samt världsmästerskap i stället.

2008-11-08 @ 22:22:28
Postat av: Therese Gustafsson

Precis. Tidigare var jag för dessa landslagsturneringar, då jag tyckte att det var en bra chans att testa vilka spelare som håller måttet för ett eventuellt VM/OS. Men numera så blir som du säger mer eller mindre ingen av spelarna i dessa skräpturneringar ändå uttagna till de stora mästerskapen, så alltså är de helt onödiga.

2008-11-11 @ 17:20:19
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0