Underläge i Ängelholm

Det blev "bara" två poäng för HV i den senaste hemmamatchen. HV ledde med 3-0 mot Södertälje efter den första perioden och då trodde jag att matchen var mer eller mindre avgjord, men efter en usel andra period av HV stod det plötsligt 3-3. Skönt att de lyckades vinna i förlängning till slut. Björn Melin, som avgjorde matchen, var matchens bästa spelare. Han har spelat riktigt bra i de senaste matcherna. Även Oscar Sundh blir bättre och bättre.
*****
Nu skulle jag egentligen ha varit i Ängelholm och sett matchen mot Rögle, men jag är sjuk och fick skippa resan. Ser matchen via Canal Plus Webb-TV istället. Kommentatorn är faktiskt riktigt bra, påläst och objektiv. Rögle leder dock med 1-0 efter den första perioden. Välförtjänt, måste jag säga. HV har bara skjutit fem skott och Rögle har stundtals haft bra tryck. Men det här ska nog gå vägen ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0