Förändring krävs!

Tittar på reprisen av gårdagens match mellan HV och Timrå. Trots att jag redan vet hur matchen kommer sluta kan jag inte låta bli att bli uppspelt när HV har powerplay eller sucka högt när Timrå gör mål. Det är egentligen sjukt hur pass involverad man kan vara i ett hockeylag.

Kommentatorn pratar just nu om att man borde tillåta sparkmål i hockeyn så att det ska slippa bli sådana diskussioner som det varit de senaste dagarna. Jag tycker att det är att göra det enkelt för sig. Det är egentligen inte sparkarna i sig som är problemet, utan att vi inte kan lita på våra videodomare och att själva systemet är åt helvete. Två förslag på lösningar som jag tycker är bra är att antingen låta huvuddomarna ha tillgång till bilderna som videodomarna har, eller att ha en central som sköter all videogranskning i hela serien.

Något måste i alla fall göras och vi får hoppas att något gott kommer ur turbulensen som varit.

Kommentarer
Postat av: Leffe

Tycker INTE man ska inför "skridskomål". Då kan vi lika gärna ta bort klubban för spelarna, för visst är det klubban man ska använda för att göra mål? Så jag håller med dig där. Att införa "sparkmål" är att göra det lätt för sig.



Tycker man ska göra så här istället. Alla mål som tar på skridskon ska tas bort. Då blir det inga diskussioner sen.

2009-01-10 @ 11:21:33
Postat av: Therese Gustafsson

Precis min tanke. Sparkar hör inte hemma i hockey. Får man sparka in pucken kan man ju lika gärna få kasta in den liksom.



Ditt förslag är bra, att alla mål som tar på skridskon ska tas bort. Det blir intressant att se hur detta fortskrider. Hoppas inte att diskussionen dör ut och att det inte blir något av det.

2009-01-10 @ 22:59:58
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0