Grattis till Småkronorna

Sveriges JVM-silver har kommit lite i skymundan här i bloggen, men självklart ska det inte gå helt omärkt förbi. Att Småkronorna förlorade finalen mot Kanada var inte oväntat, även fast jag trodde att de hade en ärlig chans att vinna. Kanada var bättre matchen igenom och vann rättvist. Det är tråkigt att de har speciella regler jämfört med alla andra lag, och det tycker jag måste ses över, men det var inget som blev matchavgörande. Jag tycker dessutom att det ser ut som att Markström förstärker de omtalade överkörningarna.

Hade Sverige varit med i matchen från början och inte låtit Kanada ta ledningen redan efter ett par minuter så hade kanske matchbilden sett annorlunda ut. Å andra sidan tog Sverige inte tillvara på sina powerplay, så det är onödigt att spekulera. Jag tycker hur som helst att Sverige gjort en stark turnering. För varje år blir de bättre och bättre. Inom en snar framtid kommer de kunna rubba Kanada, trots att kanadensarna som vanligt har både publik och domare med sig.

Kul att HV-killarna kommer hem med ett silver. De har gjort några riktigt bra matcher, bättre än förväntat, och har gjort fin reklam för HV. Grattis och välkommen hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0