Lindab Arena - en besvikelse

I måndags var jag i Lindab Arena för första gången. Jag hade hört mycket positivt om den, att den skulle vara så fin och välgjord och så vidare. Jag måste dock säga att jag blev besviken. Den så kallade arenan kändes ungefär som Moras ishall, en budgetarena som har lågt till tak och känns väldigt liten. Jag blev förvånad över att den är nybyggd.

Dessutom hade Lindab Arena den sämsta bortastå jag någonsin har besökt, och jag har besökt samtliga arenor i Elitserien. Jag är medveten om att Kinnarps Arenas bortastå är ett skämt men detta tar ändå priset. I Kinnarps ser man åtminstone vad som händer på andra sidan isen, vilket man knappt gör nere i Ängelholm. Man står inklämd i ett hörn.

Inte nog med detta så fick vi inte ett särskilt bra bemötande. Vi fick inte köpa matchprogram, de som röker fick inte gå ut och göra det och våra supportervärdar fick ingen hjälp av vakterna efter matchen trots förfrågan. Nej, Lindab Arena imponerade inte på mig även om stämningen i den stundtals var bra under matchen. Hemmaklacken var helt klart en av de bättre jag hört.


Kommentarer
Postat av: ulla

Bra att fler än jag reagerade på arenan och sättet vi blev bemötta på. Jag har skrivit en insändare till Helsingborgs Dagblad där jag förutom vad du skrev om matchprogram och frisk luft, även nämnde att vi inte hade tillträde till övrig arena och att vi av någon outgrundlig anledning klassificerades som potentiella terrorister. Det kan väl aldrig vara så, att vi fick lida för att några andra burit sig illa åt????

2009-01-08 @ 06:43:07
Postat av: Magnus Olofsson



På Lindab Arena råder rökförbud över hala arenan, inte bara för bortafans. Det har varit ett väldigt omtalat ämne även bland Röglefans så det är inte för att särbehandla folk ni inte fick röka.

Men att jämföra Lindab Arena och FM Mattson Arena i Mora, det kan du inte göra, klasskillnad med fördel Lindab! :)

2009-01-08 @ 08:28:19
Postat av: Therese Gustafsson

Ulla: Bra att du tagit dig tid och skrivit en insändare. Tyvärr är det så att när vissa bortafans ber sig illa åt så drar de alla över en kam. Tråkigt men sant.



Magnus: Man får alltså inte ens röka UTANFÖR arenan? Att rökförbud råder inne är självklart förståeligt, men utanför borde man väl få röka? FM Mattsson Arena är sämre, men Lindab påminde helt klart om den. Visserligen fick vi tyvärr inte chansen att gå runt och titta, men inne vid isen blev jag inte imponerad.

2009-01-08 @ 12:57:16
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Anton

Fick ni inte köpa programblad? O.o

2009-01-08 @ 17:31:57
Postat av: Therese Gustafsson

Nej. Några bad om att få göra det men de fick inte.

2009-01-08 @ 17:44:36
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Magnus Olofsson



Det var synd att ni inte fick köpa, det förstår jag faktiskt inte. Det är ju alltid trevligt med information om lagen, eller hur?



Sen att ni inte ska få tillträde till övriga arenan, det får övriga bortasupporters tacka LHC:s "fans" för. Det är synd att man straffar bra klackar, som jag faktiskt tycker HV har.

2009-01-08 @ 19:00:27
Postat av: Therese Gustafsson

Absolut, det är kul med matchprogram. Visst, vi hade kunnat klara oss utan det men åter igen (sorry för tjat) så är det en principsak.



Det här med att vi inte fick tillgång till övriga arenan förstår jag, så är det på många ställen. Tråkigt att det ska behöva vara så.

2009-01-08 @ 22:47:07
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0