När HV är lediga...

I dag vilar HV, Linköping, Färjestad och Luleå från spel medans de andra åtta lagen spelar match. Sådana kvällar är ganska härliga ibland, då man kan sitta hemma och njuta av hockey utan att behöva vara det minsta frustrerad/nervös/orolig. Givetvis hoppas man på att resultaten ska gå HV:s väg, men om det inte skulle göra det är det liksom inte hela världen.

Resultaten i dag kunde knappt bli bättre. Frölunda förlorade, Brynäs förlorade och Rögle fick bara en poäng. Det enda som inte riktigt gick som det skulle var att Skellefteå vann. Men i slutändan handlar det ändå om att vinna sina egna matcher, för de enda som kan påverka var man hamnar i tabellen är det egna laget (och Rögles videodomare).


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Och vi vann ordentligt! :D

2009-01-22 @ 23:14:35
URL: http://utanintresse.blogspot.com
Postat av: Nisse

Tomte.

2009-01-22 @ 23:37:10
Postat av: Therese Gustafsson

Viktoria: Minst sagt. Det hade varit kul om inte det betytt att ni närmade er HV.



Nisse: Det samma.

2009-01-23 @ 00:54:43
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Håller helt med av det du säger, det är klockrent. Inga lag spelade ju knappt idag som hotar oss, men bra att frölunda förlora. Sen har eran videodomare också dömt tveksamt.

2009-01-23 @ 04:54:54
Postat av: Jonas

(och Rögles videodomare)



Ha ha, humor!

2009-01-23 @ 08:43:36
Postat av: Therese Gustafsson

Kristoffer: Ja, det bästa var självklart att Frölunda förlorade. I morgon är det förresten min tur att besöka Scandinavium. Du håller väl tummarna för ditt favoritlag HV71?



Jonas: Det roliga är ju att Rögle hade legat på kvalplats nu om inte de fått två gratispoäng av deras videodomare. Stackars MODO.

2009-01-23 @ 17:31:32
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Det är fan inget synd om MODO-jävlarna, inte det minsta. De kan gott få åka ur, jag skulle inte sörja. Rögle behövs i elitserien, för hur ska jag annars få se nån hockey i närheten nästa säsong?

2009-01-23 @ 22:14:58
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Japp det var ju det, jag tycker det är kul att det går dåligt för dom. Kaxiga göteborgare, fy fan. Ärligt talat så skulle det inte sitta fel med en HV seger i morn, jag börjar respektera HV mer och mer. Däremot sjunker Frölunda mer och mer i mina ögon..

2009-01-24 @ 00:51:31
Postat av: Therese Gustafsson

Daniel: Ärligt talat tycker inte jag heller synd om MODO. Jag har ogillat dem ända sedan de vann ett guld de inte förtjänade säsong 06/07.



Kristoffer: Oj, trodde aldrig att du skulle säga det faktiskt.

2009-01-24 @ 01:44:43
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Vad ska jag säga, jag är en man iaf :) haha! Härlig omgång i morn nu, full njutning! Men jag tror nog att du håller på Modo i morn iaf =)

2009-01-24 @ 03:11:23
Postat av: Therese Gustafsson

Ja, i dag håller jag definitivt på MODO.

2009-01-24 @ 11:00:05
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0