Grattis Skellefteå!

Grattis Skellefteå, ni blev det första laget att ta tre poäng i Kinnarps den här säsongen!

Skellefteå förtjänade definitivt segern i lördags, de spelade riktigt bra och som vanligt hade HV svårt att få mål på dem. Jag är inte alls förvånad över att de blev det första laget att ta tre poäng i Kinnarps. De har imponerat varenda gång HV mött dem och jag minns knappt senast som HV vann över dem. Det känns ju sådär inför lördag då jag ska åka upp dit.

Det blev ett jävla tjat efter att Stefan Liv inte tackade alla Skellefteå-spelare efter matchen. Jag tycker inte att det är en sådan stor grej. Han är knappast den första eller sista som struntar i att tacka motståndarna och det vore skillnad om det hade hänt efter varje match. Att det händer en gång under hans 10-åriga karriär spelar inte sådan stor roll.

Imorgon spelar HV i Scandinavium för första gången den här säsongen. Jag ser fram emot att besöka Göteborg igen, även fast de har den osportligaste hockeypubliken i Sverige. 

Kommentarer
Postat av: kristoffer

Osportsligaste? Det är ju hos er det har regnat in programblad, snus, spottloskor(!) bråk mellan vakter, supportrar m.m era "slipshuliganer" ett antal gånger. Nej, den osportsligaste publiken är definitivt i KA. det kan ingen säga nått om.

2009-11-24 @ 03:05:11
Postat av: Therese Gustafsson

Har du varit på hockey Göteborg? Du har i alla fall aldrig varit i Kinnarps så du borde inte uttala dig.

2009-11-24 @ 11:48:58
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kristoffer: Du ska väl överhuvudtaget inte yttra dig ang detta? Du har ju inte ens vågat sätta din fot i Kinnarps Arena.



Tessa: Jag tycker de är minst lika osportsliga och otrevliga i Ö-vik!!!

2009-11-24 @ 17:58:57
Postat av: Daniel

Kristoffer: Du ska väl överhuvudtaget inte yttra dig ang detta? Du har ju inte ens vågat sätta din fot i Kinnarps Arena.



Tessa: Jag tycker de är minst lika osportsliga och otrevliga i Ö-vik!!!

2009-11-24 @ 17:59:36
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Sant, glömde Ö-vik. Där är de ännu värre. Sittplatspubliken i Scandinavium var faktiskt förvånansvärt lugn igår. Kan nog bero på att Frölunda inte gjorde några mål. :)

2009-11-25 @ 11:51:14
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: John´J

Det var la gött!



Vilka roliga matcher du har haft turen att åka på, bara hoppas att du är inne i ett stim nu.

Får hoppas på att det blir lika kul i Skellefteå på lördag.

2009-11-25 @ 13:29:20
Postat av: Therese Gustafsson

Ja, jag njuter varje sekund. Ser fram emot morgondagen.

2009-11-26 @ 11:33:38
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Eva Andersson

Jag kan faktiskt mer än bara hålla med om att hv har bland den värsta hemma publiken, speciellt när man hör och läser att sponsorerna som sitter ovanför borta laget spelarbås kasta ner saker på borta laget. som de hände en gång förra säsongen när Brynäs var på besök.



Att "vanliga" fans kastar snus, pogramblad, flaskor eller vad nu folk kastar in på isen sånt händer i alla arenor, men när sponsorer börjar kasta in saker på borta laget och i borta laget:s spelar bås då går de förlångt.



Tessa: Sen håller jag med dig också att i Ö-vik och framför allt i timrå är dom också väldigt otrevliga.



Sen till er alla: sen beror de väl på vad de är just för folk som är på vissa matcher och hur matcherna utspelas sig med. är de lite kännslor i matchen bland spelarna så brukar de inte bli så mycket kännslor på läktarna heller.

2009-11-26 @ 16:54:08
URL: http://bifeva.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Eva: Jag tror att det finns idioter i varje arena. HV har blivit "attackerade" med flaskor osv. i Ö-vik och jag har fått saker kastade på mig i Timrå, så det sker överallt. Sen brukar det inte vara så trevligt i Gävle heller.



Jag kan inte uttala mig om Kinnarps eftersom det är min hemmaarena, men jag har varit i alla andra bortalags arenor och som jag har upplevt det är det värst i Scandinavium. Det finns inget rätt eller fel - alla tycker/upplever olika.



Egentligen handlar det nog inte om vilket lag man håller på utan hur man är som person.

2009-11-26 @ 18:10:18
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

I Gävle är det mest vakterna som är idioter och snor folks banderoller och flaggor.



Har dock tänkt på en sak. Brukar ofta få höra att vi smålänningar är snåla. Men nog fan är de ännu snålare i Gävle eller åtminstone i Läkerol Arena. För det första har de satt in spånskivor till dörrar till toalettbåsen och istället för en låscylinder sitter det en hasp (2000-tal vadå?). Dessutom får man inget varmvatten, inte ens ljummet utan istället tvingas man tvätta sig i iskallt vatten.

2009-11-26 @ 18:19:05
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Haha. Man får inte varmvatten i Löfbergs Lila heller, i alla fall inte på toaletterna vid bortaklacken. Men där är de åtminstone trevliga. Har alltid blivit bra bemött i Karlstad.

2009-11-27 @ 11:28:59
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Värmlänningar är alltid trevliga!

testa å vrid på den röda markerade kranen ;)

2009-11-27 @ 15:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0