Helvete!

Fan vad förbannad jag är. Hur fan kan man vara så jävla klantiga att man släpper in tre mål med mindre än tio minuter kvar av matchen? När man dessutom leder? Så otroligt onödigt. Det blev förlust med 5-3 till slut och precis som i Södertälje avgjordes det hela i slutet av matchen. Det är sådana här gånger man önskar att ishockey inte fanns.

Det känns ju inte direkt bättre att Luleås 4-3-mål videogranskades. Jag har inte en aning om det var rätt att döma mål eller ej, men oavsett vad så känns det ju ganska kört när det händer på bortaplan. Förtroendet för videodomarna i elitserien är inte speciellt stort.

HV verkar ha maximal otur på bortaplan den här säsongen. Jag vet inte om det är tillfälligheter eller inte, HV har tidigare säsonger inte haft några problem med att vinna där. Men av någon konstig anledning så verkar det vara väldigt svårt nu.

Kommentarer
Postat av: kristoffer

Eller också kanske det är den enkla anledningen att dom inte är bättre.

2009-11-11 @ 03:23:38
Postat av: Qirren

Jag kan givetvis inte döma HV på något sätt då jag har sett dem för lite, men om de brukar spela såhär på bortaplan så är det absolut inte otur att de inte tar några segrar. Luleå var det klart bättre laget igår.

2009-11-11 @ 09:02:59
Postat av: Ella

LHF vann rättvist mot Elitseriens mesigaste lag. Tips: läs NSD:s blogg "Ola orerar". Där har ni sanningen om Jönköpng och dess stolthet BH 71.

2009-11-11 @ 10:21:25
Postat av: Therese Gustafsson

Qirren: Menar givetvis inte att det bara är otur att HV inte vunnit på bortaplan, uttryckte mig nog lite fel där. Men som vanligt i hockey så behövs BÅDE tur och skicklighet för att vinna matcher.



Ella: Elitseriens mesigaste lag aka. serieledarna. Jag känner till den bloggen. Kan vara det sämsta lag läst. Snacka om att göra bort sig.

2009-11-11 @ 13:33:40
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, vem är lapp-ola? Varför måste norrlänningar hysa sådant agg för hela tiden? "Vi mot dem" hela tiden. Men det är väl inte lätt att bo i lappland bland överviktiga män som gillar homosexuella eskapader och är arga på resten av Sverige för att vi har det bättre än i Lalleå.

2009-11-11 @ 14:02:43
Postat av: Mackan

Fan att HV ska ha så svårt att spela hockey i 60 minuter på bortaplan denna säsongen. Men tror det blir seger i nästa bortamatch mot modo. 2-5!



Ola-bloggen var irriterande löjlig. Humor? Nä, kvalificerat fjanteri.

Killen har väl en mental ålder på ca 7 år skulle jag tippa.

2009-11-11 @ 15:56:47
Postat av: Therese Gustafsson

Anonym: Förstår inte hur han kan få blogga på en lokaltidning. Men vi borde kanske inte vara förvånade, det är ju Norrland vi pratar om.



Mackan: Jag tror också på seger mot MODO. HV vinner alltid i Swedbank Arena.

2009-11-11 @ 19:29:40
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Antagligen får han skriva för lokaltidningen eftersom det finns substanser i det han skriver.

2009-11-13 @ 00:27:36
Postat av: Therese Gustafsson

Kristoffer: Du vet väl att han skriver på samma sätt om alla lag (förutom Luleå), inte bara HV?

2009-11-13 @ 12:47:16
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Visste jag inte. länk? de han skriver lär väl stämma då.

2009-11-14 @ 04:31:39
Postat av: Therese Gustafsson

Vet inte adressen till bloggen, har bara varit inne och läst en gång. Det räckte. Men gå in på NSD:s hemsida och leta.

2009-11-14 @ 14:41:35
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0