David Petrasek

Som förmodligen ingen har undgått så gjorde min stora favorit David Petrasek succé i torsdags mot Färjestad med tre mål och tre assist. Ett helt sjukt facit för att vara back. Ingen back i HV:s historia har gjort lika många poäng i samma match och det finns bara tre forwards som har lyckats med samma sak. Man kan inte annat än att bli lite stolt. Jag hoppas att han får en ordentlig hyllning i nästa hemmamatch.

Backparet Petrasek-Puistola gör alltid ett bra jobb bakom förstakedjan med Davidsson, Voutilainen och Thörnberg, men får ofta stå i skuggan av dessa tre. De kompletterar varandra bra och efter tre säsonger tillsammans så vet de precis var de har varandra, som de själva ofta säger. Det kommer bli guld värt den här säsongen.


Min tröja som numera bor inne i garderoben.

Kommentarer
Postat av: kristoffer

Hur kan han vara din favorit när han inte gör annat än gnäller på planen?

2009-10-10 @ 14:00:30
Postat av: Therese Gustafsson

Petrasek är HV:s bästa back. Men du har rätt, han gör inget annat än gnäller. De måste ha skrivit fel eftersom han noterats för 12 poäng på åtta matcher.

2009-10-10 @ 19:18:32
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: viktoria i norr

Lite läskigt ändå att det finns bildbevis på mig med hans tröja. ;)



Jag beklagar idag, men fan å, vi var det bättre laget. ( i alla fall de två minuter i andra och sju minuter i tredje jag hann se, haha )

2009-10-10 @ 22:21:41
URL: http://utanintresse.blogspot.com
Postat av: Daniel

Viktoria: Ni är ALLTID bra mot HV av någon anledning, vilket statistiken visar. Tyckte SAIK spelarna var precis överallt igår, de utnyttjade hela banan. Hade det inte varit för Andersson i målet så hade siffrorna till SAIKs fördel varit betydligt större.



Kristoffer: Hur kunde NÅGON överhuvudtaget ha Jönsson eller Nordström som favoriter? De gnällde i FBK-dressen på planen och i media. Idag gnäller den ena i båset medans den andra tomten gnäller på planen i allsvenskan!

2009-10-11 @ 11:01:59
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Adam K

Stämmer bra Daniel=),

2009-10-11 @ 12:54:51
Postat av: Jonas

Daniel, kommer inte du från Halmstad. Gå och lägg dig!

Hur fan ska Nordström kunnat klaga, har inte han varit skadat 80% av sin tid i färjestad? Jönsson är den spelaren i elitseriens historia som gjort flest poäng. Ja, varför ska man inte kunna ha en sån spelare som favorit. jo, enligt Daniel så kan man inte det för att han gnäller! Tyckte hela ditt inlägg var ett stort jävla gnäll!

2009-10-11 @ 13:10:23
Postat av: Therese Gustafsson

Viktoria: Eller hur! Den bilden hänger så fint på min vägg. Den klädde dig. :)

2009-10-11 @ 13:34:09
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jonas: Om du läser i bloggen vidare ALLA kommentarer från Kristoffer så kanske du förstår den passningen. Annars tycker jag att du inte behöver läsa den alls!



Enligt Kristoffer så är alla idioter i HV och gnäller på domaren. Då tycker inte jag mitt resonemang är helt fel när jag visar hur jävla korkade hans kommentarer ständigt är! För alla vet ju att FBK är världens bästa eller förlåt mig universums bästa lag!!!



Och nej jag är inte från Halmstad. Jag BOR i Halmstad och det är jävla skillnad!

2009-10-11 @ 16:26:45
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Jonas

Jo, kristoffer är ganska bitter och stolt!

2009-10-11 @ 16:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0