HV och Linköping till final

Ikväll är det semifinaldags!

Det blir säkert en spännande och bra semifinalserie mellan HV och Skellefteå. Jag tror att det kommer bli jämnt och det är inte helt omöjligt att det blir sju matcher. Jag tippar dock på att HV avgör uppe i Skellefteå i den sjätte matchen. HV är ett bättre lag och i längden tror jag att det kommer visa sig. Skellefteå har säkert fördel i den första matchen i och med att de är inne i matchtempot sen kvartsfinalserien, men ju längre tiden går, desto mer kommer HV tjäna på att de fått vila i ett par dagar. Jag tippar alltså på att HV vinner med 4-2 i matcher.

Den andra semifinalserien, mellan Djurgården och Linköping, tror jag till skillnad från de flesta andra att Linköping vinner. Efter att ha vänt 3-1 i kvartsfinalserien tror jag att de har ett otroligt bra självförtroende och när de spelar som bäst är de bättre än Djurgården.

Jag hoppas och tror på en final mellan HV och Linköping.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag tror på HV-DIF i finalen

2010-04-01 @ 16:56:40
URL: http://carroheterjag.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Jo, de flesta verkar ju tro det.

2010-04-01 @ 21:07:03
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0