Kvartsfinal 3

Jag är lycklig. Det är slutspel, HV leder med 2-0 i matcher och ikväll är det kvartsfinal 3. Hade gärna åkt upp till Timrå idag, men intresset för att åka upp var svalt hos övriga och det verkar vara kasst väder uppåt i landet. Får se matchen på TV istället.

Jag är inte ens nervös idag. HV har två raka vinster och har råd att förlora en match, till skillnad från Timrå som borde känna en enorm press just nu. Jag skulle inte vilja vara i deras sits. Det känns bra att veta att även om HV förlorar idag har de fortfarande ett stort övertag. Dock vill jag naturligtvis ha den här kvartsfinalen avklarad så fort som möjligt, så förhoppningsvis fortsätter HV på den inslagna vägen.

Det blev som vanligt stor kalabalik efter HV:s seger i torsdags. Det var domarens fel hit och dit. Jag vet att jag tjatar om detta, men jag kan inte låta bli att bli irriterad. Jag tycker att det är sjukt tråkigt, för det förstör lite av glädjen efter en härlig vinst. Visst, vissa situationer kanske borde bedömts annorlunda. Men HV vann matchen för att de var BÄST. Det var inte domarens förtjänst. Timrå ska vara glada att de över huvud taget fick till en förlängning.

Från och med nu tycker jag att vi skiter i domaren och spelar hockey.

Kommentarer
Postat av: Loke

Shit, 3-0 efter förta. Ser inte bra ut. :(

2010-03-22 @ 19:35:39
Postat av: Emelie

ni förlorade ju Pingstvänner xD

2010-03-23 @ 00:38:59
URL: http://emmemixed .blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Ja?

2010-03-23 @ 01:39:34
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: John´J

Vilka har förlorat sina pingstvänner?

2010-03-23 @ 14:32:53
Postat av: Anonym

Jobbar du åt Aftonbladet och bevakar bland annat kvalserien?

2010-03-23 @ 21:35:56
Postat av: T

Kul, hur fick du jobbet på Aftonbladet?

2010-03-25 @ 21:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0