Seriefinal i Linköping

Det finns hur mycket som helst jag skulle vilja skriva om idag, till exempel Per Gustafssons oväntade comeback i torsdags eller om HV:s härliga vändning mot Färjestad. Men idag är det bara en sak som gäller - att vinna dagens seriefinal mot Linköping. Helt sjukt att den sista omgången blir så avgörande och att det är just dessa lag som möts. HV har två poäng mer än Linköping, så det räcker alltså med en poäng, men det känns ändå inte som någon fördel. Det kan gå hur som helst. HV har lett serien i stort sett hela säsongen, bortsett från typ 4 omgångar, så det vore jäkligt bittert om de förlorade den sista matchen.

Det finns många fördelar att vinna serien. Man får välja motståndare först, man får en extra hemmamatch oavsett vilket lag man möter i slutspelet och man får en miljon kronor. Alla dessa saker är viktiga, men största anledningen till att jag verkligen hoppas att HV tar hem det idag är för att jag vill vinna. JAG VILL VINNA.

Nu hämtar vi hem seriesegern och miljonen!


Kommentarer
Postat av: Raggmunk

Så J*vla skönt med en serieseger, nu skall vi bara bärga guldet också.

2010-03-13 @ 21:51:24
URL: http://raggmunkoflask.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Så jäkla skön seger idag! Nu stormar vi vidare mot guldet!

2010-03-14 @ 03:10:25
URL: http://susannehitochdit.blogg.se.
Postat av: Therese Gustafsson

Lätt att vi gör! Det är HV:s tur i år.

2010-03-15 @ 14:30:44
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0