Lance Ward tar ett uppehåll

Idag meddelade HV att Lance Ward tar en paus från hockeyn på grund av familjeskäl. Det har vi ju hört en gång tidigare och alla minns nog hur det slutade då. Mika Hannula ville "komma närmare familjen" i Stockholm och flyttade från Jönköping till Ryssland för familjens skull. Mycket logiskt. Det kan ha varit den sämsta bortförklaringen alla tider.

Situationen med Ward är med all säkerhet annorlunda, men jag skulle inte bli förvånad om han bryter kontraktet inom kort. Det är väl knappast en tillfällighet att han tar en paus från hockeyn just nu, efter att han knappt fått spela den här säsongen och det skrivits i tidningarna att han inte är nöjd med situationen. Vilket jag absolut förstår.

Jag hoppas att det ordnar sig för Ward och att han kommer tillbaka inom kort. HV behöver en spelare som honom och jag hoppas att även Janne Karlsson fattar det snart.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Nu har ju förvisso speltiden ökat markant för Lance, så nog verkar Janne fått en hint om iaf vad merparten av supportrarna tycker. Personligen är jag väl av en annan åsikt.



Ja, troligen är Lance situation ganska så annorlunda än Hannulas då jag inte tror att Lance doppat kuken i varenda spelarfru i HV.

2010-10-21 @ 10:04:53
Postat av: Therese Gustafsson

Jo, men Wards ökade speltid har antagligen även att göra med att Björk är skadad. Tror inte Janne bryr sig ett skit om vad supportrarna tycker faktiskt. Han kan ju inte coacha laget efter våra åsikter.



Sist men inte minst, det finns så många rykten om Hannula, men det är nog ingen förutom de inblandade själva som vet vad som egentligen hände. Tro inte allt du hör.

2010-10-21 @ 12:37:46
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag skrev att han fått en HINT om vad merparten av supportrarna tycker. Inte att han bryr sig om det. Men nog har han påverkats alla gånger av alla röster. Om han inte bryr sig när vi supportrar säger nåt så lär han göra det när Stillman kommer med synpunkter. Och då Ward själv drar publik, mer publik är ökade intäkter, så har nog övriga i organisationen haft ett och annat med i spelet.



Jag tror verkligen inte på allt jag hör. MEN eftersom dessa uppgifter kommer från så pass många olika håll samt väldigt långt in i HVs organisation så tror verkligen på det jag skrev ovan.

2010-10-21 @ 16:57:44
Postat av: Fabrikören

Bra skrivet om Hannula! :-) Tillhör familjen ryggradslösa.

2010-10-29 @ 20:27:38
URL: http://fabrikoren.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0