Sjätteplats för HV

Det går bättre och bättre för HV. Innan förlusten mot Timrå igår hade de tre raka vinster. Jag har tyvärr inte kunnat se de senaste matcherna, men tittade på utklassningen av AIK för någon vecka sedan. Där kände man äntligen igen HV med sin härliga hockey. Det bästa från den matchen var Andreas Anderssons utbrott efter AIK:s sista mål, vilket var helt betydelselöst för matchen egentligen eftersom det redan var avgjort, men väldigt skönt att se. Vilken inställning! Det är så det ska vara - alla mål är ju viktiga i slutändan. 

Just nu ligger HV på en sjätteplats med två poäng upp till en fjärdeplats. Det är helt klart godkänt. Det man tyckte var en dålig start med få trepoängare har visat sig vara en ganska bra inledning trots allt. Alla extrapoäng i förlängningar och staffläggningar har gjort att HV inte har halkat efter speciellt mycket, och de har inte förlorat så många matcher.

Det är tråkigt att inte kunna se matcherna som jag är van vid, men imorgon ska jag faktiskt på hockey här i Berlin. Det ska bli spännande!

Kommentarer
Postat av: Niklas Persson

Har skrivlusten minskat?

Eller tiden tagit slut?



Kan rekomendera en grymt bra blogg om hockey... MIN! ;-)

2010-12-10 @ 10:44:40
URL: http://mvtraning.blogspot.com/
Postat av: Therese Gustafsson

Inget av det, men jag bor i Berlin just nu så jag ser inte så många matcher. Det blir lite svårt att skriva om något man inte sett. :)

2010-12-28 @ 11:57:10
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Niklas Persson

Sant...

Du får skriva om berlin Capitals eller vad dom heter... :-P

2010-12-28 @ 14:20:45
URL: http://mvtraning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0