Hockeykväll i Berlin

Idag spelar HV mot Skellefteå hemma och jag sitter bänkad framför världens minsta laptop och tittar på matchen. Det här är bara andra matchen jag kunnat se den här säsongen.

Det kostar 139:- att köpa matchen via datorn. Lite kul att det kostar mer att sitta hemma vid datorn och titta på matchen än vad det gör att köpa en ståplatsbiljett i Kinnarps. För några år sen när Canal Plus började webbsända matcherna kostade det 79:- om jag inte minns fel. Sen har de bara ökat och ökat. Det är ju värt det, men ändå. Vilket skämt. Vissa lag säljer ju sittplatsbiljetter för samma pris.

Hur som helst, kul att se hockey igen. 1-1 just nu.


Tittade för övrigt på HV:s premiär med de här söta kanadensiska barnen, som undrade varför det vita laget (HV) inte gjorde några mål. Det brukar jag med undra ibland.


Kommentarer
Postat av: Rasmus

Hej, kolla gärna in min hockey blogg där jag följer elitserien :)

2010-10-06 @ 18:58:42
URL: http://elitseriensverige.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Bra jobbat!

2010-10-09 @ 19:33:44
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0