Mer från Salzburg

Idag hade HV sin premiär. Jag kommer skriva några rader om den senare, men först tänkte jag visa er några fler bilder från vår helg i Salzburg när vi var där och tittade på Red Bulls Salute. Det var sammanfattningsvis en väldigt lyckad helg. Jag gillade verkligen Salzburg, som var en mysig och fin stad. Den var mycket mindre än vad jag trodde, men det var bra på ett sätt eftersom man kunde gå överallt, och vi var ju ändå främst där för hockeyn.

Den absolut viktigaste av de tre matcherna var inte finalen, utan semifinalen där HV mötte Färjestad. Det är ju såklart en hel del prestige inblandat i matcherna mot de svenska lagen, speciellt Färjestad, så den vinsten var helt klart resans höjdpunkt. I finalen mötte HV ironiskt nog Eisbären Berlin, alltså min nya hemstad. Jag blev lite överraskad när jag såg att Eisbären skulle stå för motståndet. Det var nog ingen som trodde de skulle slå ut både Bern och Jokerit (eller vilket finskt lag de nu mötte). Jag var därför helsäker på att HV skulle vinna finalen. Men jag underskattade Eisbären ganska rejält. Det kändes extra bittert att de vann eftersom jag som sagt bor i Berlin för tillfället. HV gjorde dock en bra turnering och blev bästa svenska lag i European Trophy.

Hur som helst, här kommer lite fler bilder.






Det var reklam för turneringen över hela Salzburg.

 


HV - Färjestad, helgens viktigaste möte.


Några härliga Bern-supportrar.


En av dem övergav Bern-klacken och satt med oss under matchen mellan Bern - Kärpät.


Efter många om och men lånade han en HV-tröja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0